Infraestructures i serveis

ferrocarrils

Nou pas endavant per a la via d'ample internacional

Territori adjudica la redacció del projecte a implantar en la terminal de mercaderies de Vilamalla

El Departament de Territori i Sostenibilitat ha adjudicat la redacció del projecte constructiu per a la implantació de la via d'ample internacional (UIC) a la terminal de mercaderies de Vilamalla. La terminal disposa actualment de dues vies d'ample ibèric d'una longitud de 478 metres cadascuna. El projecte preveu actuacions tant a la mateixa terminal com a la xarxa ferroviària d'interès general (XFIG) i estarà redactat aquest any amb l'objectiu que s'executin les obres el 2018.

L'actuació preveu l'execució de la connexió de la terminal amb ample estàndard europeu a la XFIG, com a mínim al costat nord, a més d'allargar les vies de l'apartador fins als 750 metres i dotar-les d'ample de via mixt, i també els treballs que se'n derivin per motius de seguretat, senyalització o millora. També inclou la millora de l'estació de Vilamalla. El conjunt de l'obra té dos àmbits d'actuació: un dins la XFIG i l'altre a la mateixa terminal i el ramal de connexió amb la xarxa estatal.

A la XFIG els treballs seran per canviar l'ús i els amples actuals de les quatre vies existents. Així, les vies 2 i 4 tindran ample mixt i 750 metres de longitud i serviran com a vies d'expedició i recepció de la terminal de Vilamalla. La via 3 es mantindrà com a via d'ample ibèric, que donarà continuïtat al trànsit general entre Figueres i Barcelona. La via 1 serà una via d'ample mixt que servirà per al trànsit general entre Barcelona i Figueres i per als serveis entre Barcelona i Vilafant, en els dos sentits de circulació. Dins la terminal s'efectuaran també les intervencions necessàries.

La inversió total estimada per dur a terme aquesta actuació és de 16,9 milions: 3,5 milions per a la implementació de l'ample UIC dins la terminal de Vilamalla i fins a la connexió amb la XFIG, i 13,4 milions en la connexió amb la XFIG en dos amples de via, senyalització, allargament de l'apartador ferroviari i l'adaptació de la platja de vies en l'espai de l'estació de passatgers de Vilamalla.

LA XIFRA

16,9
milions
d'euros és la inversió total estimada per a aquest projecte, que s'hauria de començar a executar el 2018.

Resposta a peticions empresarials

El projecte que ara s'adjudica permet impulsar aquesta terminal i donar resposta a les demandes de les empreses que han manifestat la voluntat de fer ús de la terminal intermodal quan aquesta disposi d'ample internacional. Actualment té una superfície de 3,5 hectàrees i forma part del Logis Intermodal Empordà. És una terminal pública construïda per la Generalitat gestionada conjuntament amb l'empresa pública Cimalsa i per l'Autoritat Portuària de Barcelona, i forma part del corredor mediterrani i de la xarxa transeuropea de transport.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia