trànsit
afectacions per obres
Al juny començarà el pas alternatiu a la circulació en les obres a la Pilastra
L'alcalde de Bescanó valora satisfactòriament el desenvolupament de la fase inicial amb els “talls tous”, ja que s'ha evitat les hores punta de set a nou del matí
Les obres de millora del tram de l'N-141e, entre Montfullà i Bescanó, conegut com el revolt de la Pilastra, es concentraran a partir del mes de juny al pendent de la carretera, amb la instal·lació permanent de la maquinària treballant-hi, les barreres de formigó New Jersey i la col·locació de tanques de separació molt altes per evitar els despreniments de la muntanya a la calçada. Començarà així un període de restriccions en el trànsit molt més intens, en un vial molt transitat –es calcula que circulen diàriament 13.500 vehicles per l'anomenada “carretera de la vergonya” al tram entre Anglès i Bescanó–, fet que pot provocar afectacions de circulació importants i més molèsties als conductors i veïns.
Fins ara els treballs s'havien realitzat a la part de dalt de la muntanya, tal com havia demanat l'Ajuntament al Departament d'Infraestructures. L'alcalde de Bescanó, Pere Lluís Garcia, va valorar molt satisfactòriament el desenvolupament d'aquesta fase inicial, que va començar el 14 de març, ja que els denominats “talls tous” han estat de tres minuts i no s'han realitzat a les hores punta, “de les set a les nou del matí”. L'alcalde de Bescanó va explicar que, “exceptuant un dia puntual en què hi va haver una retenció de 20 minuts, les obres gairebé no s'han notat”. A partir del mes de juny, però, es començarà el pas alternatiu a la circulació les 24 hores del dia, ja que tant la maquinària com les tanques i les barreres de formigó no es poden treure de la carretera.
La Clota d'en Font
L'alcalde de Bescanó, Pere Lluís Garcia, va assenyalar, a més, que ara s'està actuant en el tram que va des de la benzinera a l'entrada de la Pilastra, per fer-hi un pont cobert, que ha de connectar la via verda amb la Clota d'en Font, que esdevindrà un parc d'esbarjo al costat de la carretera. Paral·lelament s'està negociant per soterrar al màxim les línies elèctriques i de telefonia. Les obres, que tenen un termini d'execució de dotze mesos, es realitzen per eixamplar la carretera dels 6 metres actuals als 9 metres amb dos carrils de circulació de 3,20 metres d'amplada cadascun. El pressupost total és de 4.316.000 euros.
LA DATA
LA XIFRA
LA FRASE
La “carretera de la vergonya”
La Generalitat va anunciar a l'octubre l'adjudicació de les obres de millora després del compromís fet abans de l'estiu pel conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull. La notícia es va rebre amb satisfacció entre els alcaldes dels municipis afectats, i amb esperança per part d'alguns usuaris, com ara la Plataforma Carretera de la Vergonya, escarmentats perquè les actuacions fetes fins aleshores incidien poc en la seguretat. Amb l'inici de les obres se solucionava així un punt negre amb accidents mortals.