L'Estat farà pegats a l'N-II entre Caldes i Maçanet per evitar accidents mentre no es fa el desdoblament

Millorarà la senyalització, el ferm, l'enllumenat i repintarà la carretera

Finalment l'Estat ha fet cas a les demandes dels pobles afectats per l'aturada de les obres del desdoblament de l'N-II, Caldes, Sils i Maçanet de la Selva, i farà diverses actuacions per arreglar aquests trams i reduir-ne la perillositat. L'alcalde de Sils, Martí Nogué (IdS-PM), i el de Caldes, Joan Colomer (PIC), va explicar ahir que en una reunió recent el subdelegat va assenyalar que esperaven poder posar a licitació un altre cop aquests dos trams el 2010, però que difícilment les obres podran començar aquest any vinent. Francisco-Busquets, però, va comprometre's a augmentar el manteniment de la zona per reduir-ne la perillositat. Les actuacions que farà l'Estat properament aniran encaminades a solucionar les deficiències en la senyalització, a repintar la carretera i a millorar l'enllumenat, i es faran sobretot als encreuaments de Caldes i d'anar a Mallorquines. Els ajuntaments estan ara en espera que des de Foment se'ls informi de com i quan es duran a terme aquestes actuacions.

Aquests dos trams estan aturats per problemes diferents, mentre que d'altres trams del desdoblament continuen el seu curs.

Tram Caldes-Sils

Aquest tram està aturat des de fa més de mig any perquè una de les dues empreses que formaven la unió temporal d'empreses, Begar Construcciones y Contratas, va presentar concurs de creditors, i l'altra empresa, Benito Arnó, vol continuar fent l'obra, però l'Estat considera que s'ha de fer una adjudicació nova. Per aquest motiu hi ha un litigi contenciós administratiu.

Tram Sils-Maçanet

El tram Sils i Maçanet fa bastant més d'un any que està aturat. Aquí el problema va ser l'encariment de l'obra en un 20% a causa de diversos canvis en el projecte, fet que va provocar que la UTE formada per Copcisa i Marcor Ebro demanés la rescissió del contracte. Foment va optar per tornar a redactar el projecte, incloent-hi les millores reclamades pels ajuntaments i una millor definició de l'enllaç de la futura A-2 amb la C-35, la carretera de Maçanet a la Costa Brava, el punt més complex de l'obra.

Maçanet-Tordera

El projecte ja està fet, i ja s'ha iniciat el procés d'aixecament d'actes prèvies a l'ocupació dels béns afectats per les obres de desdoblament d'aquest tram fins a Tordera.

Fornells-Vilademuls

Acesa ha posat ja recentment a licitació les obres d'ampliació de l'AP-7 en la circumval·lació de Girona, que inclou el tercer i quart carrils entre Fornells i Vilademuls per encabir-hi també el desdoblament de l'N-II.

L'N-II i l'eix, els grans dèficits

El GTI-4, grup que reuneix la Cambra de Comerç, el Cercle d'Economia, Foment i el RACC, va fer públic ahir el seu cinquè informe sobre el grau d'acompliment de les administracions dels seus compromisos en matèria d'inversió en infraestructures a Catalunya. En aquest informe situa com a actuacions paralitzades o que van lentes i que cal reactivar el desdoblament de l'N-II entre Caldes i Maçanet, el desdoblament de l'eix transversal i l'autovia B-40, coneguda com quart cinturó i ronda del Vallès, que ha d'arribar fins a Maçanet.

En el seu informe, el GTI-4 denuncia que Catalunya és la setena comunitat autònoma en inversió per habitant i la novena en inversió per PIB en el projecte de pressupostos estatals de l'any vinent. La inversió pública global a Catalunya es reduirà el 2010 en un 5,4%, mentre que la inversió destinada a infraestructures de transport es preveu que es mantingui pràcticament igual que a l'any 2009. El GTI-4 també denuncia que la licitació d'obres a Catalunya durant del 2009 s'ha reduït.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.