trànsit
Acord amb Foment per treure els camions de l’N-340
El govern presenta als alcaldes una entesa que també preveu la gratuïtat dels peatges per a viatges d’anada i tornada entre Vilafranca i Alcanar
Podria posar-se en marxa a principi del 2018
Acord amb el Ministeri de Foment i consens amb els alcaldes de les Terres de l’Ebre i el Camp de Tarragona per descongestionar l’N-340. El Departament de Territori assegura que ha aconseguit l’aval del govern estatal per a la proposta que li va fer arribar el febrer passat i que inclou, per una banda, l’obligatorietat del desviament dels camions per l’autopista AP-7 i, per una altra, la gratuïtat dels peatges per als desplaçaments locals. Així ho van detallar el conseller de Territori, Josep Rull, i el d’Interior, Joaquim Forn, en una reunió ahir a la tarda amb diversos representants dels municipis afectats pel pas de l’N-340.
La principal novetat respecte a la proposta que va presentar la Generalitat a l’hivern és l’ampliació de les bonificacions als cotxes que es desplacin per l’interior de la demarcació tarragonina. Així, la proposta ara inclou la bonificació de la totalitat dels peatges per als trajectes que faci qualsevol vehicle lleuger entre Vilafranca del Penedès i Alcanar, sempre que el mateix vehicle faci el mateix trajecte de tornada en un termini de vint-i-quatre hores com a màxim. “Es bonificarà aquelles persones que tenen una mobilitat obligada”, va subratllar Rull.
Abans, la proposta sols afectava els trajectes que fessin residents entre Vilafranca i Torredembarra, i entre l’Hospitalet de l’Infant i Vinaròs, esquivant, per tant, el tram entre Altafulla i l’Hospitalet de l’Infant, on ja existeix l’alternativa gratuïta de l’autovia A-7. En tot cas, la gratuïtat dels peatges seria “transitòria i excepcional”, segons va explicar Rull, fins a l’aixecament de les barreres “per la introducció del sistema de la vinyeta”.
D’altra banda, el desviament obligatori per a camions es fixa entre Vilafranca del Penedès i Altafulla, i entre l’Hospitalet de l’Infant i Peníscola (Castelló), amb un increment també de les bonificacions respecte a les previstes al febrer. Així, els camions de pas tindrien una bonificació del 42,5%, i els que fessin desplaçaments locals, del 50%.
Aquests canvis han aconseguit el suport dels alcaldes, que abans s’havien mostrat dividits sobre la proposta de la Generalitat. Segons van detallar fonts del Departament de Territori, les mesures ja es podrien aplicar a principi de l’any vinent, després de “quatre o cinc mesos” necessaris per negociar-ne l’aplicació concreta.