La Generalitat posa a licitació les obres d'una via que fa tres anys que no és seva

La T-750, a la Pobla de Mafumet, va ser traspassada el 2007 a la Diputació, que just ara l'està arranjant

El Departament de Política Territorial i Obres Públiques (PTOP) va emetre una nota de premsa el 12 de gener en què anunciava que treia a concurs treballs de millora a la T-750. El comunicat era extens en les explicacions, i fins i tot hi havia un plànol, com és habitual en aquests casos. Es tractava d'eixamplar la calçada de sis a set metres, més dos vorals d'un i mig, en un tram de 350 metres entre la rotonda situada a la sortida de la Pobla, al costat de la línia fèrria, i l'altra on fa cap la carretera de Constantí. També s'hi havia de fer una vorera d'1,8 metres al llarg de 140 metres, a més de millores suplementàries com elements de drenatge, enllumenat, barreres de seguretat i senyalització. PTOP hi assignava un preu de licitació de 348.000 euros, i preveia adjudicar el projecte «durant aquest trimestre». Les obres havien de començar aquest tercer trimestre, amb una durada estimada de tres mesos.

Doble sorpresa

La nota la van enviar a tots els mitjans de comunicació, però també va arribar a l'alcalde de la Pobla de Mafumet, Joan Maria Sardà, que es va quedar de pedra. «Però si aquestes obres ja les està fent la Diputació des d'abans de Nadal!», va exclamar aquesta setmana en parlar amb El Punt. Segons ell, a més, no hi havia cap dubte: «No entenc res, és exactament el mateix tram i el mateix preu.»

No menys sorpreses es mostraven les fonts consultades de la Diputació en ser interrogades per la qüestió. «La T-750 està gestionada per la Diputació des del gener del 2007, quan es van fer un seguit de permutes de carreteres amb la Generalitat», indicaven, mentre explicaven que justament ara s'hi està fent «una obra petita, de tres mesos; un eixamplament a l'entrada del poble, que es va adjudicar per 383.000 euros». El projecte havia estat aprovat el novembre del 2008 per la junta de govern de l'ens, i tret a licitació poc després, per un import inicial de 453.000 euros. Els 2,6 quilòmetres de la T-750, de fet, es troben perfectament tipificats a la seva llista oficial de carreteres. «Això és una duplicitat, no? És fort!», exclamaven les mateixes fonts, en veure la nota oficial del govern.

El govern admet l'error

Fonts de PTOP ja han admès l'errada a El Punt: «És cert, ha estat un error administratiu, però la junta de carreteres el va localitzar de seguida, i s'ha aturat el procés de licitació», reconeixien. El departament justifica que «l'administració és bastant gran, i s'ha tramitat un procés paral·lel; és una actuació relativament petita, i ha faltat comunicació interna». Així doncs, hi volen treure ferro: «No té més importància, ha estat fàcil de corregir perquè s'ha anul·lat la licitació i ja està, més greu seria si s'hagués detectat quan ja hagués estat adjudicat.»

Una antiga promesa

L'alcalde, pel seu cantó, valora que «posar a licitació una obra que s'està a punt d'acabar és bastant greu», però tampoc hi vol donar més voltes, i abona en certa manera l'explicació de PTOP, ja que fa uns anys, quan la via encara era del govern, el llavors director general de Carreteres, Jordi Follia, ja els havia promès l'obra. Una petició que, és clar, la Pobla passaria a fer davant la Diputació quan es va quedar la via. «Amb molt bon interès per la seva banda, algú dels serveis tècnics de la Generalitat no es va assabentar del traspàs i ho va continuar tramitant en paral·lel», dedueix l'alcalde, mentre diu que si el projecte que s'està executant és un pèl més car «és perquè s'hi ha afegit un tros més de vorera». I és que Sardà, al cap i a la fi, ho té clar: «Al final, el que importa és que s'arregli.»



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.