infraestructures
Serinyà també reclama el desdoblament de la C-66
L’alcalde recorda que l’“autovia” és una petició del territori i que no es poden conformar amb les obres de millora de la carretera que la Generalitat ha previst executar aquest any
Les obres de millora en un tram de la C-66 que inclou el terme de Serinyà, previstes per a aquest any, no han de fer perdre de vista que el que es demana des del territori és el desdoblament de la carretera, entre Cornellà del Terri i l’enllaç amb l’A-26, a Besalú. Aquesta és l’opinió de l’alcalde de Serinyà, Josep Antoni Ramon (ERC), que reclama l’execució del desdoblament com a solució definitiva a la mobilitat entre la Garrotxa i el Pla de l’Estany i, alhora, per a la racionalització del trànsit al seu municipi. “Va costar molt consensuar el traçat i em sembla un projecte molt bo; s’ha de construir com més aviat millor”, manifesta Ramon.
No és la primera veu que se sent alertant de la situació: tant el PSC (a l’oposició a Olot) com el ple del Consell Comarcal de la Garrotxa (governat pel PDeCAT) han recordat a la Generalitat que és necessari el desdoblament, independentment que ara es facin millores a la carretera per guanyar seguretat. Els uns i els altres es feien ressò del temor que, pel fet que ara s’inverteixi en la C-66, el projecte de l’autovia quedi oblidat.
Molts diners
El desdoblament es va treure per primer cop a exposició pública el 2004. Aleshores el seu pressupost estimat era de 80 milions d’euros, però s’hi van anar introduint diverses millores que van encarir el projecte fins als 172 milions.
Tot i l’elevat cost, es preveia que l’autovia estigués enllestida el 2010, però l’esclat de la crisi econòmica va deixar el projecte aparcat. L’avantprojecte inclou, entre altres obres d’envergadura, dos túnels de doble galeria a Serinyà i a Fares (Sant Ferriol), així com un viaducte nou per salvar el riu Ser.
LA XIFRA
Pendents de les millores en seguretat
La Generalitat va anunciar que aquest hivern començarien les obres per millorar la seguretat de la C-66 entre l’accés nord de Banyoles i el trencall de Besalú, a la recta de Fares. Tenen un pressupost de 5,4 milions d’euros i un termini d’execució de 15 mesos. La millora consistirà a construir tres rotondes (al trencall del bar Les Coves, a l’accés a Serinyà i a la recta de Fares), que estaran il·luminades, i posar carrils d’acceleració i desacceleració a l’altura del nucli de Fares, entre altres intervencions.