El baixador del TAV, en mans del nou govern espanyol
El PP s’havia compromès a executar la reivindicada infraestructura i ara s’espera que es mantingui l’aposta
El director general d’Infraestructures de Mobilitat de la Generalitat de Catalunya, Xavier Flores, va explicar ahir que s’espera que el nou govern espanyol mantingui el compromís fet per l’anterior govern del PP de finançar i executar l’obra del llargament reclamat baixador del Tren d’Alta Velocitat (TAV), a l’aeroport de Girona. Flores va fer aquestes declaracions abans de participar en una taula rodona organitzada per la demarcació de Girona de l’Associació i el Col·legi d’Enginyers Industrials de Catalunya i la delegació del Col·legi d’Enginyers de Camins, Canals i Ports de Catalunya sobre el futur baixador del TAV. A l’acte hi van assistir una cinquantena de persones, entre les quals alcaldes com el de Caldes de Malavella, Salvador Balliu, o el director del mateix aeroport, Lluís Sala.
Segons Xavier Flores, un dels ponents de la taula rodona, el govern català no entendria que el projecte del baixador no tirés endavant. “No hi ha cap causa tècnica” que “avali una nova estratègia”, va dir Flores, que va afegir que “l’aeroport de Girona continuarà tenint les mateixes possibilitats que abans i per tant l’estació continua sent igual de necessària”, va afegir Flores.
A principis d’aquest any el llavors ministre de Foment, Íñigo de la Serna, va anunciar que s’invertirien 55 milions d’euros per al futur nou baixador, el projecte del qual preveia que estaria redactat aquest mateix any.
El futur baixador del TAV és una obra llargament reivindicada per Ferrmed i l’Associació per a la Promoció Econòmica de les Comarques Gironines (AGI), així com per ajuntaments.
LA FRASE
Connexió amb ample internacional
El president de l’Associació Ferrmed, Joan Amorós, també va exigir que la Generalitat “presenti batalla” perquè la connexió futura entre els aeroports de Barcelona, Girona i Reus sigui d’ample internacional. Segons Amorós, aquesta és una signatura pendent a Catalunya i és clau per facilitar l’intercanvi de passatgers i mercaderies lleugeres. Ferrmed i els empresaris gironins aposten perquè l’aeroport de Girona sigui la quarta pista del Prat.