El govern preveu unir el quart cinturó amb la B-224 desdoblada
La proposta és al pla director urbanístic del Baix Llobregat Nord
També es crea una xarxa de bulevards urbans
La comissió territorial d’Urbanisme de Barcelona ha aprovat aquesta setmana el pla director urbanístic d’activitat econòmica del Baix Llobregat Nord, que, entre altres projectes, proposa la creació d’una via, anomenada cinturó oest, que uniria el perllongament del quart cinturó, la B-40, al seu final, a Abrera, amb la carretera B-224, la que uneix Martorell i la comarca de l’Anoia i que ha d’iniciar un procés de desdoblament l’any vinent.
El pla, aprovat inicialment, ordena l’activitat econòmica supramunicipal de la zona compresa entre Martorell, Abrera i Sant Esteves Sesrovires. Aquest pla preveu, per exemple, que al sector cinturó oest, que abasta els tres municipis i els terrenys de la factoria Seat, guanyi la via abans esmentada i un sostre edificable de més de 500.000 metres quadrats. El sector de Can Cases, el terreny situat entre els FGC, l’N-II i l’enllaç de l’A-2 i l’AP-7, quedarà com a pol d’activitats vinculat a la Seat i el sector Xàmenes es desenvoluparà justament aprofitant el desdoblament de la B-224.
El pla també recull la possibilitat, plantejada en el pla director d’infraestructures de la comarca, de crear bulevards urbans entre les ciutats, bulevards entesos com a eixos viaris d’un carril per sentit per al trànsit motoritzat però amb preferència per al transport públic, així com un carril bici i un itinerari per a vianants. El projecte marca les línies de per on ha de passar aquest nou eix, però ja proposa que en el seu tram a l’oest de la factoria Seat s’hi puguin situar usos terciaris i equipaments, juntament amb aparcaments per als treballadors de l’automobilística.
LA DATA
Millores en la mobilitat aturades pel 155
El Diari Oficial de la Generalitat ha publicat, també aquesta setmana, el pla director d’infraestructures de la zona que abasta els municipis de Martorell, Abrera, Sant Esteve Sesrovires, Esparreguera, Olesa de Montserrat, Castellví de Rosanes i Castellbisbal. Aquest pla, destinat a millorar la mobilitat d’aquesta zona del Baix Llobregat Nord, és un dels què estaven aturats per l’article 155 i ara, després de la publicació, ja està en exposició pública.