Infraestructures i serveis

El govern admet el greuge dels peatges de la C-32 cap al Garraf i el Penedès

El conseller de Territori demana als alcaldes afectats que facin una proposta de descomptes

Aquest dimecres se signarà el Pacte del Penedès Marítim

Tot just després que els consells comarcals del Garraf i el Baix Penedès i alguns alcaldes dels municipis del tram sud de l’autopista C-32 hagin anunciat la voluntat d’impulsar el Pacte del Penedès Marítim, el conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, ha reconegut públicament el greuge comparatiu que pateixen els ciutadans d’aquesta zona a causa de l’elevat cost dels peatges. La voluntat del Pacte del Penedès Marítim, que dimecres signaran les presidentes dels consells comarcals del Garraf i el Baix Penedès i alguns dels alcaldes dels municipis del tram sud de la C-32, neix amb la voluntat d’obrir un front efectiu per posar fi als motius de queixa dels veïns.

Precisament aquesta setmana passada l’alcaldessa de Vilanova i la Geltrú, Neus Lloveras, es va mostrar contundent en el repte d’aconseguir resultats. “S’ha acabat la negociació, serem molt més exigents”, va dir, després de conèixer l’increment dels preus dels peatges anunciats per la Generalitat. Lloveras s’afegeix una vegada més a les veus crítiques de Cubelles, Cunit i Calafell que al llarg dels últims anys s’han mostrat bel·ligerants davant la manca d’alternativa a la tercera via de pagament més cara del país. La C-31, que l’administració considera l’alternativa a l’autopista, té un trànsit diari de 18.000 vehicles, però els alcaldes i les presidentes dels consells comarcals asseguren que aquesta via no està en condicions per absorbir aquesta quantitat de trànsit.

Després de l’últim augment d’aquest gener, el trajecte entre el Vendrell i Barcelona per la C-32 té un cost de 22,14 euros, i en aquesta zona els veïns només es poden acollir a bonificacions generals. En la presentació de la proposta del Pacte del Penedès Marítim, tant la presidenta del Consell Comarcal del Baix Penedès, Eva M. Serramià, com la presidenta del Consell Comarcal del Garraf, Glòria Garcia, es van mostrar obertament crítiques amb el tracte que les seves comarques reben tant per part de la Generalitat com per part de l’Estat. Estan cansades d’anuncis que no s’acaben materialitzant mai. “Ja fa massa temps que hi insistim”, afirma Eva Serramià.

El Consell Comarcal del Garraf va encarregar fa mesos un estudi que ha corroborat el que tots ja sabien sobre l’efecte negatiu dels peatges en l’economia d’aquestes comarques.

Si l’exconseller Rull havia posat sobre la taula el model de vinyeta com una possible solució, ara el conseller Damià Calvet demana als alcaldes que facin propostes i assegura que està obert a estudiar-les per donar una solució al que reconeix que és un problema econòmic i social del Garraf i el Baix Penedès respecte a les comarques de l’àrea metropolitana de Barcelona.

LA XIFRA

18.000
vehicles diaris
passen per la C-31, una via que la Generalitat considera trama urbana i única alternativa al peatge.

LA FRASE

La Generalitat escoltarà la proposta del Pacte del Penedès Marítim perquè som sensibles al territori
Damià Calvet
conseller de territori i sostenibilitat

Les claus del pacte

Trànsit a la C-31

El pacte pretén reduir el trànsit a la C-31. La proposta es basa en un desviament del trànsit de la C-31 cap a l’autopista C-32.

Bonificacions

La taula de negociació ha de garantir, segons els impulsors, la bonificació total de la C-32 a les dues comarques, tal com es fa a la ronda de Girona i a l’AP-7.

Greuges

Les tarifes dels trens de rodalies i el preu del peatge de la C-32 i no tractar aquesta zona com a part de l’àrea metropolitana.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.