El director de l'obra del TAV a Girona garanteix «seguretat total» en els treballs i les obres del túnel
Han situat el moviment màxim dels edificis en els dos mil·límetres
En una reunió amb veïns del carrer Francesc Rogés i rodalia, del sector del Güell, el director de l'obra es va mostrar convençut de la seguretat dels treballs per als edificis més propers als pous i al pas posterior del túnel del TAV. En vista dels dubtes d'alguns dels veïns assistents sobre la seguretat de les obres, Martínez va garantir que en una escala del zero al deu situaria en un 10 les garanties de seguretat.
A més, el director de l'obra del TAV va afirmar que «la garantia de seguretat és total» per al projecte de Girona. Alguns van criticar que el túnel del TAV passarà per sota d'edificis, un fet que no passa a Barcelona, però Martínez ho va defensar garantint que Adif té experiència en aquest tipus de projectes i va posar d'exemple el túnel que s'està fent a Madrid entre Atocha i Chamartín.
La reunió d'ahir era amb els veïns del carrer Francesc Rogés per anunciar-los que aviat començaran els trasllats en els serveis, però que no serà fins al setembre o octubre quan començaran a fer el pou en aquest carrer. Això suposarà que tres aparcaments resultin afectats i es facilitaran places a l'aparcament subterrani de la plaça Miquel de Palol als propietaris mentre no puguin accedir al gual.
Els responsables de l'obra també van advertir que la setmana que ve començaran els pilonatges en el pou de compensació de Ramon Turró, que tardarà quatre mesos a fer-se, mentre que els treballs al pou de Bernat Boades es preveu que s'acabin d'aquí a un mes aproximadament. Un dels veïns va demanar mesures correctores ja que la gran maquinària que fa els pous ha enfonsat i malmès la vorera d'un tram del carrer Bernat Boades.
Esperant la «Gerunda»
Tot està pendent que en els propers dies s'anunciï quin serà el dia que començarà a foradar la tuneladora Gerunda. Un cop muntada en la seva totalitat i executades les primeres proves amb èxit, només falta que el Ministeri de Foment disposi una data i programi una visita del mateix ministre per permetre l'inici dels treballs. Tot fa pensar que els primers metres del túnel urbà s'excavaran aquest mateix mes d'abril i serviran per iniciar el túnel del TAV que unirà el sector del Mas Xirgu amb l'estació del parc Central. Es tracta d'un túnel de 1.297 metres que es preveu que pugui acabar-se cap a final d'any si es compleixen els terminis previstos. Després caldrà fer el segon tram de túnel.