Infraestructures
Les infraestructures ferroviàries de Tarragona s’abordaran juntes
La Generalitat i el govern de l’Estat han arribat a un acord per tenir un full de ruta únic per abordar les infraestructures ferroviàries del Camp de Tarragona. La voluntat del departament de Territori de la Generalitat és que totes les actuacions vagin coordinades i no afectin els usuaris de trens de rodalies i regionals. El conseller Damià Calvet, acompanyat del secretari d’Infraestructures i Mobilitat, Isidre Gavín, i els alcaldes de Tarragona, Reus, Cambrils, Salou i Vila-seca es van reunir ahir a Madrid amb el secretari d’Estat d’Infraestructures, Transports i Habitatge, Pedro Saura, per abordar les millores en les infraestructures i els serveis ferroviaris al Camp de Tarragona. Durant la cimera es va arribar a diversos acords de treball conjunt entre totes les administracions i organismes. El conseller de Territori i Sostenibilitat va anunciar la creació de dues comissions. Una serà tècnica i estarà formada per una desena de persones. Es posarà a treballar de seguida per aportar tots els documents que hi ha sobre la taula i poder-los unir en un únic full de ruta. També hi haurà una comissió política que haurà de validar el treball de la comissió tècnica. Calvet va destacar que per poder desenvolupar aquest treball “és essencial l’entrada en funcionament de la variant de l’alta velocitat entre Vandellòs i el nus de Vila-seca” que, a més, ha d’anar coordinat “amb tot el que passi a l’actual traçat del litoral” per no deixar de donar servei als usuaris del tren. Actualment sobre la taula hi ha el projecte del desmuntatge de la via per part del ministeri, d’una banda, i l’estudi informatiu de FGC sobre el tren tramvia en marxa, de l’altra. L’entrada en servei de la doble via entre Vandellòs i Tarragona ha de permetre millorar els serveis ferroviaris actuals i impulsar noves infraestructures que dotin el territori de millor connectivitat amb els pols d’activitat econòmica.