El tram del quart cinturó a Terrassa es torna a retardar, ara fins al juny
L'última previsió de Foment era l'abril però falten els enllaços amb la C-58 i la C-16
En el pla de l'obra amb què treballen en les reunions contínues que mantenen els tècnics de l'Ajuntament de Terrassa i els del Ministeri de Foment es posa com a data de fi de l'obra «principi de juny». Malgrat això, la tinenta d'alcalde de Planificació Urbanística i Territori, Carme Labòria, va indicar que oficialment no ha rebut cap notificació de la data de posada en servei del quart cinturó.
Del pla d'obres, queda pendent posar una capa de rodolament de l'autovia. A més, en el tram nord queda enllestir els accessos amb el carrer Portugal i amb els nous ponts sobre la riera de les Arenes. També falten les connexions amb la prolongació dels Ferrocarrils de la Generalitat (FGC). Tot i això, el principal problema perquè aquesta infraestructura entri en servei és que encara s'estan executant els enllaços en la part sud del tram amb la carretera C-58 i l'autopista C-58. Tot i que són provisionals, aquests enllaços han de permetre que l'autovia funcioni com a ronda de la ciutat mentre s'acaba el tram entre Viladecavalls i Olesa de Montserrat, que permetria la connexió directa de Terrassa amb el Baix Llobregat i l'autovia A2 de Lleida.
Labòria va recordar que, per ara, Foment tampoc no ha donat cap solució al pont i part del traçat d'un vial que passa per sobre de les obres del quart cinturó i que serveix per unir el nucli de Terrassa amb el barri de Can Gonteres. Es tracta d'una reclamació dels veïns que l'Ajuntament de Terrassa considera urgent resoldre.
Dos anys de retard
El novembre del 2008, el delegat del govern de l'Estat a Catalunya, Joan Rangel, va anunciar que el tram entre Terrassa i Viladecavalls seria transitable l'estiu del 2009. L'agost del 2009, però, el Ministeri de Foment va admetre que l'autovia no entraria en servei fins al primer trimestre del 2010. A mitjan desembre del 2009, l'alcalde de Terrassa, Pere Navarro, i Carme Labòria es van reunir a Madrid amb el secretari d'estat de Planificació i Infraestructures del Ministeri de Foment, Víctor Morlán, que els va donar l'abril com a nou termini.
El diputat terrassenc de CiU, Josep Rull, va acusar ahir el tripartit de ser «incapaç» de trobar una solució per a la continuïtat del quart cinturó a Terrassa. També va criticar la gestió que s'ha fet de l'autovia. «És un problema imputable al Ministeri de Foment, que no és capaç a Catalunya de gestionar les obres adequadament», va assenyalar el diputat nacionalista. Així mateix, Rull va carregar contra «la passivitat» de l'equip de govern de Terrassa (PSC-ICV-ERC), ja que, segons ell, «fa un any i mig» es veia que el problema eren els enllaços i ja estava clar que els calendaris eren «d'impossible compliment».