Infraestructures i serveis

FGC avança en la unió del Vallès i el Llobregat

Encarreguen la redacció del projecte de prolongació de la línia Llobregat-Anoia de plaça Espanya a Gràcia

Tres noves estacions i quatre quilòmetres de túnel entre plaça Espanya i Gràcia serviran per connectar al subsol de Barcelona les línies del Llobregat-Anoia i del Vallès de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC). La prolongació de la línia Llobregat-Anoia, inclòs com a prioritari en el pla director d’infraestructures 2011-2020, va fer un pas endavant ahir quan el Departament de Territori va encarregar a Infraestructures.cat la redacció del projecte constructiu. L’actuació, que tindrà un cost d’uns 238 milions d’euros, preveu la construcció de tres noves estacions i la remodelació de la de plaça Espanya, a més de la perforació de quatre quilòmetres amb dos túnels independents de 6,7 metres de diàmetre que s’executaran amb una tuneladora. Les tres noves estacions seran Hospital Clínic, on es podrà fer l’intercanvi amb la línia 5 de metro; Plaça Francesc Macià, on s’enllaçarà amb el Trambaix; Gràcia, on es connectarà amb la línia Barcelona-Vallès de FGC. A l’estació de Plaça Espanya es farà la remodelació del vestíbul de l’estació de FGC existent i de l’intercanviador amb l’L1 i l’L3 de metro. El projecte constructiu detallarà tècnicament l’obra civil necessària, que servirà per acostar més fàcilment els usuaris de les línies del Llobregat-Anoia al centre de Barcelona i incrementarà la intermodalitat de la xarxa.

Trens en temps real

FGC ha posat en marxa Geotren, una eina que permet als usuaris saber en cada moment en quin punt del seu recorregut està un tren, la seva destinació, les pròximes parades, el compliment de l’horari i també el grau d’ocupació de les unitats de tren en cada moment. Actualment, les dades d’ocupació dels trens són visibles en les circulacions que es fan amb les unitats més noves del parc mòbil de FGC, les 113 i 114 de la línia Barcelona-Vallès. Les dades de Geotren es poden consultar des del web https://geotren.fgc.cat i també des de l’aplicació per a mòbils d’FGC.

LA XIFRA

238
milions d’euros
és el cost estimat de l’actuació, que inclou quatre quilòmetres de túnel i tres noves estacions.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia