El tram de l’N-II de Vilademuls a Orriols s’obrirà a mitjan juliol
El ministre de Foment anuncia que es posarà en servei la segona quinzena de juliol
Aquests dies s’estan acabant els treballs d’asfaltatge de la calçada dels 3,3 quilòmetres del tram
La segona quinzena de juliol. Aquesta és la data donada ahir pel ministre de Foment en funcions, José Luis Ábalos, per a la posada en marxa de l’obertura del tram de l’N-II que connecta Orriols amb Vilademuls. En el discurs d’inauguració del Saló Internacional de la Logística, ahir a Barcelona, el ministre va fer diversos anuncis, entre els quals, aquest, que afecta l’esperada obertura d’aquest tram de 3,3 quilòmetres que acumula anys d’entrebancs per passar d’antiga nacional a autovia. Aquest tram és el que enllaça també amb la sortida de l’AP-7.
Aquests dies, estan en marxa els treballs d’asfaltatge de la calçada, que van començar a principis de juny. Uns treballs d’asfaltatge i pintat de la calçada que s’han fet en tres fases i que han provocat alternacions en el trànsit.
Nou anys de retard
Els treballs per desdoblar aquest tram van començar l’any 2010 –sota la presidència de José Luis Rodríguez Zapatero– i amb un projecte que s’havia adjudicat per 16,78 milions. Però mesos més tard, al juliol, les obres es van paralitzar per la retallada en infraestructures del ministre Blanco. Això va fer que aquest tram quedés empantanegat durant cinc anys, ja que no va ser fins al 2015 quan, llavors sota el govern del PP, les obres es van reprendre. Això sí, amb un projecte modificat de manera que la carretera ja no es desdoblava, sinó que es duplicava seguint el traçat de l’N-II. Aquesta modificació també va fer que el projecte s’adjudiqués ara per 11,8 milions. De totes maneres, encara hi va haver una darrera modificació del projecte que es va tirar endavant el febrer del 2017 per ajustar el traçat amb la connexió de la circumval·lació de l’AP-7 i modificar l’enllaç cap a Sant Esteve de Guialbes. Aquesta modificació també va representar afegir 110.000 euros més al projecte. És a dir, que quest tram de l’N-II, de poc més de tres quilòmetres, ha estat empantanegat durant més de nou anys.
Un cop entri en funcionament, encara quedarà pendent dur a terme la variant de Bàscara; tot el tram fins a l’entrada sud de Figueres, que ha d’incorporar les reclamades rotondes de Pontós i Garrigàs –afectades pel concurs de creditors de l’empresa concessionària de l’obra–, i, més al nord encara, l’anomenat “corredor de la mort” que és la variant de Figueres, la variant de Pont de Molins i el tram final de desdoblament entre Pont de Molins i la Jonquera.