Les obres de la variant d’Anglès, a principis del 2021
El conseller de Territori i Sostenibilitat assenyala que els treballs s’allargaran durant quatre anys
Calvet visita la millora de l’N-141e, a Bescanó, on s’ha rectificat el revolt de la Pilastra
El Departament de Territori i Sostenibilitat preveu treure a licitació la variant d’Anglès (Selva) a la tardor i que les obres comencin a finals del 2020 o a principis del 2021. El conseller, Damià Calvet, ha assegurat que es tracta d’un “molt bon projecte” per solucionar els problemes de circulació i de seguretat de la coneguda com a “carretera de la vergonya”.
Les obres de la variant d’Anglès costaran uns 30 milions d’euros i, un cop adjudicades, el termini d’execució és de 48 mesos. La variant d’Anglès enllaçarà la C-63 –a l’altura del cementiri– amb l’N-141e (a la zona de la Farga i la riera Seca). El maig de l’any passat, el govern havia anunciat un projecte de 21,5 milions d’euros.
D’altra banda, acompanyat de l’alcalde, Xavier Vinyoles, Calvet va visitar les obres de la millora de la mateixa carretera N-141e al pas per Bescanó (Gironès). La inversió ha estat d’uns cinc milions i ha servit per eixamplar el traçat d’aquest punt negre.
En aquest sentit, el conseller va remarcar que l’obra ha permès “revertir la situació d’aquesta carretera” a l’entorn del revolt de la Pilastra, que era molt pronunciat i, així, “millorar la seguretat i la mobilitat” en aquest àmbit. El conseller ha posat en relleu “la complicació d’executar aquesta actuació a la carretera perquè originàriament estava molt encaixada entre el talús natural i el riu”.
La carretera N-141e, que uneix Anglès i Bescanó, fa 11,5 quilòmetres i hi transiten entre 8.500 i 13.500 vehicles diaris. Les obres han comprès un tram d’1,8 quilòmetres, des de la primera intersecció de Montfullà fins al giratori d’entrada a Bescanó, i han consistit principalment a eixamplar la carretera i rectificar el revolt de la Pilastra per afavorir una conducció més segura i còmoda.