La meitat arriba a les estacions a peu o en bici
Un estudi de Renfe que ha donat a conèixer l'associació PTP constata que l'accés a les estacions de mitjana distància de l'Estat –tant les dels regionals convencionals com les dels d'alta velocitat Avant– es fa sobretot a peu i en bicicleta (un 48,6%), fet que dóna suport a la seva petició que la millor ubicació per als serveis, com a mínim, que no són de llarg recorregut –en les estacions de rodalies el percentatge encara puja al 65%– és dins les zones urbanes. Tot i això, també és molt notable el percentatge que hi arriba en cotxe i moto (38,3%), sempre és clar que els accessos siguin fàcils i l'aparcament gratuït i abundant prop de l'estació. Uns condicionants que no es donen a la del Camp, tot i que el percentatge d'usuaris que hi va en vehicle privat –segons l'enquesta de la Cambra i el Consell Comarcal– és del 80%, sobretot per la falta d'altres alternatives. PTP, en aquest sentit, denuncia que s'estigui incentivant el transport privat al Camp, ja que «és una paradoxa que la construcció d'una nova línia ferroviària degeneri en l'estímul de nou trànsit i congestió en lloc de captar nous usuaris per al transport públic».
En menor mesura, també és destacable el percentatge dels que van a buscar els regionals en altres trens (8,3%) i en bus (7,9%), un vessant que PTP creu que s'ha de fomentar amb la creació d'estacions intermodals. En el cas del Camp, així, passaria perquè la recuperació per a rodalies de la línia Reus-Roda també tingui parada a la Secuita, que hi arribi el Tramcamp –encara que sigui en una segona fase– i que es millorin les freqüències de pas i el temps de viatge del bus, que des de Reus, per exemple, ara triga entre 35 i 50 descoratjadors minuts. L'associació, de fet, també reclama que es doni intermodalitat a les estacions de Tarragona, Reus i Vila-seca.