Un nou pàrquing a Torelló acosta el tren a la Garrotxa
S’acaba d’inaugurar, amb 70 places, al costat de l’estació i ha de facilitar que els garrotxins usin el servei ferroviari per desplaçar-se a Barcelona
És una reivindicació dels alcaldes d’Olot i rodalia
Olot és encara una de les poques capitals de comarca del país que no tenen tren. Des d’aquesta setmana, no obstant això, les veïnes i veïns de la comarca de la Garrotxa sí que tenen estació de tren. No és nova, és la de Torelló. Des que es va obrir el túnel de Bracons està, només, a entre 15 i 30 minuts segons quin sigui el punt de sortida. Cal tenir en compte, però, que per a les garrotxines i garrotxins de les valls del Llierca i de la zona de Besalú i rodalia, els és més fàcil accedir al tren convencional a Figures o a Girona.
En tot cas, l’estació del tren de Torelló és clarament des d’ara la de la Vall d’en Bas, les Preses i Olot. Per això, els alcaldes d’aquests municipis van ser abans-d’ahir a la inauguració d’un nou aparcament de vehicles, una reivindicació de la banda garrotxina que ha de facilitar que es pugui deixar el cotxe particular en aquest aparcament i agafar el tren fins a Barcelona i, un cop a la ciutat, qualsevol altre mitjà de transport públic.
El nou aparcament gratuït inaugurat ara té una capacitat per a un total de setanta vehicles i està situat en una esplanada a l’altra banda de l’aparcament que hi havia fins ara i que tenia capacitat per a només una desena de vehicles.
Ara els alcaldes dels municipis abans citats, juntament amb el de Torelló, han reclamat millores a la línia R3 (l’Hospitalet-la Tor de Querol), algunes de les quals són ja reivindicacions històriques i que comparteixen amb la plataforma Perquè no ens Fotin el Tren. Entre altres coses, han reclamat una major freqüència de viatges diaris.
Connexió pública
Els tres alcaldes garrotxins, per la seva banda, han insistit a reivindicar la posada en marxa d’un servei de transport públic que uneixi Olot amb l’estació de Torelló. De fet, l’empresa Teisa, que és la que té la concessió del transport públic per carretera a la Garrotxa, està estudiant aquesta possibilitat. En principi, no es tractaria d’un servei específic, sinó un servei a la carta. És a dir, els busos que uneixen Olot i Vic i Olot i Barcelona per Vic –tots pel túnel de Bracons– entrarien a Torelló i farien parada a l’estació només quan els usuaris ho demanessin expressament.
Torelló acosta el tren convencional als municipis del sud i l’oest de la Garrotxa, que ja tenen el d’alta velocitat a Vilamalla a mitja hora de cotxe. La comarca, doncs, va ampliant la comunicació amb les grans xarxes.