FGC gestionarà la línia de l’aeroport
El govern ha decidit que el nou servei formarà part de la xarxa de Rodalies quan entrarà en funcionament, a partir del 2022
La nova línia de tren a l’aeroport de Barcelona, que donarà servei a les dues terminals, ha estat declarada servei ferroviari de Rodalies pel govern de la Generalitat, que ha atribuït la prestació a Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC). La línia, que entrarà en funcionament un cop estigui enllestit el ramal ferroviari actualment en construcció per part de l’Adif, empresa pública dependent del Ministeri de Foment. És previst que les obres s’acabin el 2022. Actualment, el Ministeri de Foment executa t les obres per construir un nou ramal ferroviari, de 4,5 quilòmetres de longitud, de l’estació del Prat de Llobregat fins a la terminal T1 de l’aeroport. Aquesta actuació inclou la construcció de les noves estacions ferroviàries a la T1 i la T2, amb intercanvi amb la línia L9 del metro. Damià Calvet, conseller de Territori, va explicar ahir que la nova línia enllaçarà les dues terminals de l’aeroport amb el Prat i l’Hospitalet i que, tot i que hi tindrà parada, no s’acabarà a Sants sinó que travessarà Barcelona fins a l’estació de Sant Andreu Comtal. L’acord pres ahir per l’executiu faculta FGC a fer les actuacions necessàries per determinar les condicions d’explotació i de finançament per a la prestació del nou servei ferroviari, que doblarà l’oferta actual i tindrà una freqüència de 15 minuts.