Sant Gregori dona llum verd a la passera del Ter
El ple municipal aprova per unanimitat el conveni amb el Consorci de les Vies Verdes, que gestionarà el projecte
Un pas més perquè la passera entre Sant Gregori i Bescanó tiri endavant després que a la tardor els dos ajuntaments desencallessin el projecte. El ple municipal de Sant Gregori va aprovar dilluns per unanimitat el conveni amb el Consorci de les Vies Verdes de Girona i l’Ajuntament de Bescanó per al cofinançament i les condicions d’execució, direcció i lliurament d’obres del projecte que connectarà les rutes de la vall del Ter i la vall del Llémena.
Un 64% subvencionat
Tant Sant Gregori com Bescanó van concórrer a diferents convocatòries de subvencions a través del Consorci de les Vies Verdes de Girona per poder tirar endavant la passera. Fins al moment l’import concedit és de 547.644 euros i inclou una subvenció de la Diputació de Girona, del pla de foment de turisme de la Generalitat i del fons Feder. Això suposa que un 64% del cost del projecte sigui subvencionable.
Es preveu que al febrer es pugui aprovar el projecte per a la seva posterior licitació. El termini d’execució, un cop adjudicat, és de sis a vuit mesos. L’actuació té un cost total de 850.655 euros i inclou la construcció de la passera entre Sant Gregori i Bescanó, així com la unió de la passera amb el camí ral de la vall del Llémena. L’import de la passera està xifrat en 687.992 euros i el cost de la via ciclable que la unirà amb el camí ral és de 162.663 euros. El consorci coordinarà i gestionarà el projecte.
LA XIFRA
LA FRASE
Projecte llargament reivindicat
Fa cinc anys, a principis de febrer del 2015, es va presentar oficialment a la premsa la passarel·la de connexió . Es tracta d’un projecte llargament reivindicat pels veïns i pels usuaris de les vies verdes. El pas sobre el riu Ter entre Bescanó i Sant Gregori no ha estat mai resolt amb un accés públic permanent. Històricament havia existit un transport amb barca que traslladava els veïns d’un marge a l’altre. L’anomenaven el pas de la barca o de llibant. El 1974 va desaparèixer. També hi ha hagut un gual provisional de l’ACA per al trànsit dels seus camions.