Renfe ofereix des d’avui 10.000 bitllets a 5 euros per al nou TAV de baix cost
Farà el trajecte Barcelona-Madrid amb tres freqüències diàries per sentit a partir del 6 d’abril
El bitllets promocionals es podran comprar durant 10 dies
Avui comença la venda anticipada dels bitllets del nou servei Avlo d’alta velocitat de baix cost, operat per Renfe entre Barcelona i Madrid. Durant 10 dies sortiran a la venda cada dia 1.000 bitllets a un preu promocional de 5 euros per viatjar entre el 6 d’abril, quan es posa en marxa el servei, i el 31 d’agost. Els bitllets es podran comprar al nou web del servei, Avlorenfe.com . El preu promocional correspon al 2% del total de bitllets que surten a la venda a partir d’avui. La resta tindrà un preu bàsic d’entre 10 i 60 euros, segons el trajecte, el recorregut i la disponibilitat. Aquesta tarifa inclou una maleta de cabina i una bossa de mà o motxilla. Qualsevol equipatge addicional es cobrarà a part, així com la selecció de plaça i els canvis o anul·lacions de bitllets. Per als menors de 14 anys hi haurà una tarifa única de 5 euros per trajecte, sempre que el menor viatgi acompanyat d’un adult, i cada adult podrà comprar un màxim de dos bitllets de nens per trajecte. Hi haurà descomptes per a les famílies nombroses, del 20% per a les de categoria general i del 50% per a les de categoria especial.
El nou servei tindrà d’entrada tres freqüències per sentit i dia. Des de Barcelona els trens sortiran a les 9.25, 16.25 i 20 h, i, des de Madrid, a les 9.15, 16 i 20.35 h. Els del matí i el vespre s’aturaran a l’estació de Saragossa, mentre que el de primera hora de la tarda farà el trajecte entre Barcelona i Madrid i a la inversa sense parades intermèdies. Renfe preveu afegir una quarta freqüència a partir del maig i una cinquena al setembre.
Els trens Avlo tindran una capacitat de 438 places per tren, un 20% més que els trens TAV actuals. Més endavant està previst que s’hi incorporin noves unitats amb una capacitat encara més gran, de 581 places per tren. El president de Renfe, Isaías Táboas, assegura que es tracta d’un servei adreçat a col·lectius que no són usuaris del TAV “pel preu” i a hores d’ara utilitza alternatives per carretera. L’Avlo arriba mesos abans que al desembre entri en vigor la liberalització que donarà entrada a competidors de Renfe, les empreses integrades per les companyies públiques francesa, SNCF, i italiana, Trenitalia.
LA FRASE
LA DATA
LA XIFRA
Sense parades al Camp de Tarragona i Lleida
Els trens del nou servei d’alta velocitat de baix cost no s’aturaran a les estacions intermèdies del Camp de Tarragona i Lleida. El president de Renfe, Isaías Táboas, ho va justificar en termes de rendibilitat econòmica durant la presentació del producte dijous a Fitur: “Volem que el servei sigui rendible i que els trens vagin plens de l’inici al final, per això no hem previst parades intermèdies.” La decisió no ha agradat al govern català. El conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, la va qualificar divendres d’“inexplicable” en una entrevista a Catalunya Ràdio i va reclamar una rectificació per part de Renfe. Des de Lleida també han sorgit veus crítiques amb la decisió.
Táboas va insistir que es tracta d’un producte nou i que abans de prendre decisions sobre si cal ampliar el nombre de parades volen estudiar com es comporta el mercat. “No tenim experiència en alta velocitat de baix cost i hem de veure com funciona. No traurem conclusions sense haver-ho provat uns mesos”, va mantenir el president de Renfe, que va remarcar la voluntat que el servei sigui rendible: “Busquem un marge de rendibilitat només del 3% i no volem que aquest producte tingui pèrdues.”