Infraestructures i serveis

FGC acaba les obres per poder ampliar la freqüència al Vallès

Els treballs permeten l’entrada automàtica dels combois a l’estació de Plaça Catalunya

Els canvis es farien l’any 2021, un cop arribin els 15 trens nous

Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) ha acabat les obres a l’estació de Plaça Catalunya que han de permetre augmentar les freqüències de pas a la línia entre Barcelona i el Vallès, el metro del Vallès. Concretament, FGC preveu que en hora punta hi podrà haver trens a Terrassa i Sabadell cada cinc minuts i a Sant Cugat del Vallès cada dos minuts i mig. Els treballs han consistit a allargar les vies i les andanes per permetre l’entrada automàtica dels trens. En paral·lel, s’ha ampliat el vestíbul, que ha guanyat espai i ha millorat els fluxos de circulació de persones.

Aquestes obres d’infraestructura són les que han de permetre posar en servei 15 trens nous l’any vinent. Concretament, fonts de FGC han confirmat aquesta setmana que es mantenen els terminis previstos per a l’arribada del primer dels trens nous, el primer trimestre de l’any vinent, i que llavors es decidirà quina és la data per a l’augment de freqüències.

El seu president, Ricard Font, va anunciar aquest augment de freqüència a mitjan 2019, un cop el metro del Vallès havia fet un salt quantitatiu i qualitatiu amb l’entrada en servei de la prolongació de Terrassa, l’any 2015, i de la de Sabadell, el 2017. El metro del Vallès va tancar l’any 2018 amb 64 milions de validacions, que van arribar als 66,3 milions l’any següent. Tot fa preveure que les dades d’aquest 2020 seran inusualment baixes a causa de la pandèmia. En tot cas, FGC espera que l’ampliació de les freqüències sigui un altre salt després del de l’entrada en funcionament de les ampliacions i signifiqui un nou augment del nombre d’usuaris, fins als 90 milions de validacions el 2022.

Les possibilitats tècniques aconseguides amb les obres a Plaça Catalunya –on les vies 1, 2, 3 i 4 s’han allargat fins a aconseguir una distància de 21,60 metres des del punt d’estacionament dels combois fins als topalls, el requisit de seguretat necessari per al nou dispositiu– també obren la porta a la recuperació de combois que no s’aturin a totes les estacions després que la pèrdua dels antics semidirectes allargués el temps de tots els trajectes entre Terrassa o Sabadell fins a Plaça Catalunya fins a una hora.

LA XIFRA

90
milions
d’usuaris preveu tenir FGC al Vallès el 2022 amb l’entrada en funcionament de les noves freqüències.

Més queixes per la persistència de la zona 3

Els alcaldes de Terrassa i Mataró, Jordi Ballart i David Bote, han acordat fer un front comú per reclamar a la Generalitat el pas dels seus municipis a la zona 2 del transport metropolità. Aquesta és una antiga reclamació que va agafar força després de l’ampliació a zona 1 de tots els municipis de l’Àrea Metropolitana de Barcelona, cosa que fa que sigui molt més barat anar de Castelldefels a Badalona, per exemple, fent més quilòmetres, que de Terrassa a Barcelona. Els retards continuats en la posada en marxa de la T-Mobilitat, el sistema que permetria pagar pel trajecte fet, perjudica ciutats com ara Terrassa i Mataró, a causa de les corones tarifàries ideades fa anys.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.