L’escullera que protegirà la via del tren a Mataró estarà enllestida a l’estiu
L’obra minimitzarà els efectes dels temporals marítims i ja ha mostrat la seva eficàcia
Adif ha invertit 12 milions d’euros en un tram de 2,2 quilòmetres
Els treballs de l’escullera que ha de protegir la via del tren entre Mataró i Cabrera de Mar estaran enllestits aquest estiu, segons les prediccions que ahir va fer públiques Adif. L’obra té per objectiu minimitzar els efectes dels temporals marítims i evitar que les onades arribin fins a la via del tren, malmetin l’estructura i provoquin l’aturada de la circulació de la línia del Maresme. El tècnics han dimensionat el projecte perquè pugui suportar llevantades de les dimensions del Glòria i ja ha mostrat la seva eficàcia en els darrers episodis de fort onatge. Adif ha invertit més de 12 milions d’euros en la protecció d’un tram de 2,2 quilòmetres de la línia ferroviària on ha executat una nova franja protectora d’entre 8 i 16 metres d’amplada amb material de pedrera. La franja està formada per capes d’escullera, filtre i nucli i permet generar un nou espai entre el mar i la plataforma de vies, i per crear-la s’estan fent servir 300.000 tones de pedra. Els treballs s’estan fent sense interrompre la circulació de les línies R1 i R11 de rodalies. Fins ara ja s’han col·locat 255.749 tones de material d’escullera i s’han executat 20.048 metres de longitud de micropilots per mantenir la infraestructura ferroviària protegida si algun temporal s’emporta part de l’escullera. Durant la temporada d’estiu i mentre finalitzen els treballs, Adif ha anunciat que buscarà itineraris alternatius per al pas de camions i maquinària per accedir a la zona d’obres i facilitar d’aquesta manera l’afluència d’usuaris a la platja.
Sense data per tenir passeig marítim a la zona
L’obra de l’escullera ha permès obrir un camí que connecta Cabrera de Mar i Mataró per primera línia de mar i que no existia. Els alcaldes dels dos municipis van aprofitar la visita ahir de la delegada del govern, Teresa Cunillera, per reclamar que aquest espai tingui un ús ciutadà i sigui segur. Tot i això, no s’ha concretat encara ni quan ni com s’habilitarà el nou passeig. Cunillera va assegurar que les diferents administracions –Estat, Generalitat i ajuntaments– estan treballant per veure quina és la millor solució per a aquest camí. Per l’alcalde de Mataró, David Bote, el principal escull és el de la seguretat per als vianants. “La connexió futura és imprescindible”, va remarcar l’alcalde de Cabrera de Mar, Jordi Mir, que va explicar que seria la forma d’unir i donar continuïtat a l’Alt Maresme amb el Baix Maresme d’una manera segura per als vianants i els ciclistes. Caldrà veure com es fa per poder superar amb seguretat la riera d’Argentona, que travessa el camí entre Mataró i Cabrera de Mar.