Aena inverteix 7,7 milions a reasfaltar la pista de l’aeroport de Girona
Els treballs es fan a la nit per mantenir les instal·lacions operatives
La darrera vegada que es va millorar el recrescut a la pista va ser el 2008
Aena ha començat les obres per reasfaltar la pista d’aterratge de l’aeroport Girona Costa Brava, de 2.400 metres de longitud i 45 d’ample, amb una inversió de 7,72 milions d’euros. Les obres estan incloses en les actuacions per adequar la superfície del camp de vol i la plataforma d’estacionament d’aeronaus. Els treballs es fan durant la nit per tal de mantenir la terminal gironina operativa.
Els treballs consisteixen en la regeneració del paviment de tota la pista de vol “amb un regeneració profunda del paquet asfàltic” que es farà en dos trams. A més, s’adequarà el drenatge per millorar l’evacuació d’aigua i “perllongar la durabilitat del ferm a la capçalera 02”i es reconstruiran els ferms dels marges de la pista per adequar-ne la resistència. També es faran millores en els pendents transversals i longitudinals del paviment. L’última vegada que es va millorar el recrescut a la pista de Vilobí d’Onyar va ser l’any 2008.
Les actuacions inclouen la completa substitució de l’abalisament halogen per un nou sistema d’ajudes visuals amb tecnologia led a l’eix i la vora de la pista, la zona de contacte, els llindars, les aproximacions i el sistema de llums d’identificació de llindar, els circuits elèctrics del qual estaran a un nou banc de tubs situat al costat de la vora est de la pista. Els treballs s’han adjudicat a l’empresa Companyia General de Construccions Abaldo SA.
Aquestes actuacions s’afegeixen a les que ja s’havien anat fent els darrers anys. El 2020 es va canviar el paviment de la plataforma d’estacionament d’aeronaus, que ocupa una extensió de 150.000 m². Va comportar un cost de més de nou milions d’euros. També es va canviar el paviment dels carrers de rodatge, amb un cost de cinc milions. Tot plegat deixa una inversió global de 22 milions d’euros en la regeneració de paviment. “Aena manté el seu compromís amb el desenvolupament de l’Aeroport Girona-Costa Brava perquè mantingui la seva funció de porta d’entrada a Catalunya i contribueixi a la recuperació de l’activitat socioeconòmica de la destinació Costa Brava-Pirineu de Girona.”