L'ampliació de l'N-II serà amb finançament privat
El ministre José Blanco es va comprometre ahir a impulsar i accelerar l'obra
Va dir que el desdoblament es farà amb col·laboració pública i privada
El ministre de Foment, José Blanco, va matisar ahir els efectes de la tisorada en obra pública que va anunciar la setmana passada al Congrés, i va insistir que tots els grans projectes que hi ha previstos a Catalunya tiraran endavant en els pròxims anys. El desdoblament de l'N-II en el tram entre Medinyà i Orriols a les comarques gironines havia estat una de les obres afectades, de la qual s'havia rescindit el contracte definitivament, sense preveure'n una altra licitació més endavant. Això va provocar les queixes tant de tots els partits polítics com de sectors de la societat civil, en vista de l'enèsim entrebanc en la millora d'una carretera que ha estat especialment maltractada.
En declaracions a Rac1, el ministre va afirmar que “ningú ha qüestionat la importància d'aquesta obra, i el compromís és seguir impulsant-la”, però no a càrrec del dèficit públic si no a través del finançament privat i els acords de col·laboració pública i privada que el Ministeri està elaborant per desenvolupar molts projectes, de manera que es pugui pagar en 25 o 30 anys. Entre aquests projectes hi ha els trams de la Selva, entre Caldes i Tordera, que es va acordar que s'adjudicarien aquest any amb aquest mètode, de manera que es pogués començar a construir l'any vinent.
“L'A-2 és una reivindicació del territori de fa molt de temps, i a través d'un règim de concessió amb la col·laboració pública i privada cal poder impulsar-la i accelerar-la”, va afirmar el ministre. Ara mateix hi ha aturats i a mig fer els trams de Medinyà a Orriols, de Caldes a Sils i de Sils a Maçanet de la Selva.
Manté que el TAV arribarà a la frontera el 2012
El ministre també va repassar les altres obres que han quedat afectades per la retallada, algunes de les quals es reprogramaran allargant-ne els terminis d'execució. Entre aquestes actuacions hi ha l'accés ferroviari a l'aeroport del Prat, una obra que Blanco va defensar que no era una reclamació urgent però que ell com a ministre va proposar i assumir. Els treballs es retardaran un any, però en canvi, pel que fa al TAV, el titular de la cartera de Foment va mantenir que arribarà a la frontera el 2012. En aquest sentit, va defensar que l'Estat no ha tocat les partides vinculades a l'alta velocitat a Catalunya, i que són les que s'emporten una de les parts més importants de la inversió de l'Estat en infraestructures: “Arribarem amb el TAV a França en els terminis previstos, el 2012”, va assegurar, així com que cal desenvolupar el corredor mediterrani. Blanco també va dir que Catalunya ha estat de les més beneficiades amb la retallada, perquè és la que fins ara ha obtingut més inversió en infraestructures i la rescissió de contractes hi ha afectat menys projectes que en altres zones.