La segona àrea metropolitana es reivindica
Reus i Tarragona celebren que es desencalli el projecte d’estació intermodal
Els líders polítics i socials de Reus i Tarragona no deixen de dir que el seu conglomerat humà és la segona àrea metropolitana de Catalunya i reivindiquen per a una realitat econòmica i social d’aquesta magnitud un tracte que ara, amb el desbloqueig del projecte de l’estació intermodal de l’aeroport de Reus, creuen que s’ha fet realitat. “Barcelona ha mirat sempre cap al nord i no s’adona que nosaltres som la segona àrea metropolitana”, deia ahir Jordi Just, president de la Cambra de Comerç de Reus.
Noemi Llauradó, presidenta de la Diputació tarragonina, va reaccionar en termes similars en afirmar: “Som la segona àrea metropolitana del país i hem de tenir infraestructures que responguin a les nostres necessitats i el nostre potencial.”
Just explica la importància que tindrà aquesta estació perquè “és una infraestructura que està a la mateix distància de Reus que de Tarragona, a tocar de l’aeroport, i hi tindran parada el tren, el tramvia, les línies de bus i una connexió directa amb l’aeroport de Barcelona en mitja hora”.
Des del sector hoteler tarragoní també es va aplaudir ahir l’acord per desenvolupar l’estació del TAV. “Ens agrada que hi hagi aquesta actitud de diàleg i saber que la crispació i la confrontació han desaparegut”, va dir Frances Pintado, president dels hotelers locals, que al marge de la lectura política considera que “tot el que sigui facilitar l’arribada de visitants és clau”.
Un projecte que es remunta a una dècada
Parlar d’infraestructures a Catalunya és parlar de projectes que es remunten a anys enrere. El de l’estació intermodal de l’aeroport de Reus, també. Es tracta d’una infraestructura amb projecte, les obres del qual es van arribar a posar a licitació i aquestes van començar amb els primers moviments de terreny. “Van arribar a arrencar les herbes”, recorda Jordi Just. Va venir la crisi i el projecte va quedar paralitzat, com altres infraestructures per a les quals hi va deixar d’haver finançament.
Des d’aleshores, les autoritats locals no han deixat de reclamar la represa dels treballs per fer realitat una infraestructura que es considera indispensable per poder vertebrar el territori.