Nova empenta a la millora de ponts d’Empuriabrava malmesos pel pas dels anys
Aquest setembre s’emprenen les obres de dos que ja estan licitades
Ara es porten a concurs els treballs dels dos que faltaven per completar els onze
L’Ajuntament de Castelló d’Empúries té encarrilada la reparació de diversos ponts de vianants de la marina d’Empuriabrava que estan malmesos des de fa uns anys. En concret el 19 de juliol passat, la junta de govern local de Castelló i Empuriabrava va donar el vistiplau al plec de condicions de les obres de reparació dels dos últims ponts dels onze de vianants de la marina que faltaven per millorar. Es tracta de dos ponts que serveixen per creuar els canals Segre, Fluvià i Tordera, un projecte que té un cost calculat de 202.840 euros. A més, aquest setembre està previst que ja s’emprenguin els treballs de dos ponts més d’aquesta zona que ja han estat prèviament licitats.
Dels onze ponts de vianants de la marina, els primers que es van reparar van ser els de la zona de Falconera, Norfeu, Creus, Medes i Cap-ras, els més petits de tots, que es van reparar i millorar a partir del desembre de l’any 2016. Els altres sis, més llargs pel fet que són en canals més amples, s’havien d’elevar i es van deixar per a més endavant. El primer que es va reparar de tots ells va ser el de Llobregat, que es va fer en diferents fases a partir del febrer del 2019. Aquesta va ser l’obra més complicada perquè requeria l’elevació del pont.
El projecte que ara es porta a licitació correspon a la reparació de dos ponts que permetran creuar els canals dels sectors Segre, Fluvià i Tordera i que es troben en mal estat. S’aprofitaran els elements que estiguin en bon estat dels ponts existents i únicament se substituiran aquells que estiguin en mal estat. També s’afegiran nous perfils per reforçar l’estructura i les plataformes del paviment. Els perfils i suports verticals se serraran i es soldaran a nous perfils per aconseguir més altura i així facilitar el pas de vaixells a través seu.
A més, els nous ponts seran més accessibles. Per salvar el desnivell entre la cota de carrer i el punt més alt del canal es farà a través de rampes i no amb escales, com passava amb els ponts actuals. D’aquesta manera es facilita la circulació de diferents perfils de persones: gent gran, bicicletes, cotxets i també persones amb cadira de rodes amb l’ajuda d’una altra persona. Els treballs de reparació d’aquests ponts es podrien iniciar a finals d’any i la durada dels treballs podria allargar-se fins a cinc mesos, segons el que està previst en el projecte.