El ramal nord de l'anella de les Gavarres és ara el gran projecte pendent
Tots els trams han passat ja per la fase d'estudi, però cap no s'ha concretat
El desdoblament entre Banyoles i Besalú és l'obra que podria començar primer
Quan s'acabin les obres entre Castell d'Aro i Palamós s'haurà completat el desdoblament del ramal sud de l'anella de les Gavarres.
Amb el conseller Joaquim Nadal, aquest ramal comença a la sortida de l'autopista a Maçanet, connecta amb la costa d'Alou i arriba fins a Palafrugell. Així, s'ha descartat l'opció de desdoblar la carretera des de Girona fins a Llagostera. En canvi, allà on encara no s'ha començat cap obra és al braç nord, que ha d'enllaçar Girona amb Palafrugell amb variants a Celrà, Bordils, Corçà, la Bisbal d'Empordà i Llofriu. Aquest és ara mateix el gran projecte pendent, tot i que els últims anys s'han tirat endavant bona part dels estudis informatius de cadascun dels trams, i s'han sotmès a informació pública. El més polèmic ha sigut el de la variant de la Bisbal d'Empordà, inclosa dins el tram entre Sant Climent de Peralta i la Pera, on també es vol fer una petita variant darrere el polígon industrial. El projecte s'ha sotmès dues vegades a informació pública, davant l'allau d'al·legacions, però a l'última ocasió ha estat tan sols amb les dues propostes de la variant sud, que és la que ha escollit el govern. De fet, el conseller Nadal afirmava recentment en una entrevista que ja és a punt la resolució d'al·legacions perquè Medi Ambient en faci la declaració d'impacte ambiental prèvia a la redacció del projecte executiu.
Pel que fa a la resta de trams, el que va de Llofriu a Sant Climent, el govern també va aprovar el projecte en què la variant de Llofriu passava per la banda de les Gavarres. I les variants de Celrà i Bordils també estan projectades, però encara estan pendents de diversos tràmits abans no es puguin començar a construir.
Banyoles-Besalú, a punt
Dels projectes pendents de la Generalitat, el que està més avançat és el desdoblament entre Banyoles i Besalú, que està a punt per ser licitat. Es construirà amb el sistema de peatge a l'ombra, per poder tirar endavant una obra que costarà 172 milions d'euros a causa dels túnels i la variant prevista a Serinyà. Una altra obra important pendent de construir, però que ha rebut una empenta important en la redacció prèvia, és la variant de les Preses, que passarà per la Vall d'en Bas.