terrassa
Un mes sense senyalitzar els accessos al quart cinturó
L'Ajuntament ha demanat diverses vegades que s'hi posin deu indicadors més perquè es faci servir l'autovia
Es construeix un nou accés des de l'autopista C-16 que s'ha d'acabar aquest mes
El 29 de juny va entrar en funcionament el tram del quart cinturó entre Terrassa i Viladecavalls, de 4,8 quilòmetres, però després d'haver passat un mes i mig continuen havent-hi els mateixos dèficits de senyalització que es van detectar poc després de circular-hi els primers vehicles. Tot i les reiterades demandes de l'Ajuntament de Terrassa per pal·liar aquests dèficits, amb acord de ple de totes les formacions inclòs i tenint en compte que defensen el vial com a ronda externa de la ciutat, ni el Ministeri de Foment ni el Departament de Política Territorial i Obres Públiques de la Generalitat semblen haver entès encara el missatge.
Accedir a l'autovia orbitat, també anomenada B-40, continua sent una odissea tant pel nord com pel sud només permesa als conductors acostumats i experts a moure's pel municipi i que han anat patint els talls de trànsit durant el temps que ha durat l'obra. Pel sud, l'accés des de l'autopista C-16 o la carretera C-58 s'ha de fer per la carretera local B-120 de Viladecavalls, però no hi ha cap senyalització. Al nord passa el mateix des que van tallar la carretera de Rellinars, ja que s'ha d'entrar al quart cinturó, precisament pel vial entre els carrers Terque i Adrà habilitat per anar cap a Rellinars, que tampoc està senyalitzat.
Però ja té mèrit trobar el camí correcte per sortir-ne pel sud quan es vol accedir a Terrassa, ja que els dos senyals ubicats a la rotonda final del tram que s'ha fet indiquen, d'una banda, la possibilitat d'anar a Can Trias (B-120), i l'altre senyal ofereix la ruta per anar a Viladecavalls (B-120) o Barcelona (C-16) i Manresa C-58). En aquest últim cas, a més, s'ha d'entrar a Can Trias per poder fer un canvi de sentit.
Tot fa pensar que no es posarà la nova senyalització fins que s'acabi la construcció del nou vial d'accés provisional entre la C-16 i la rotonda final del tram al quart cinturó que es va començar a fer al juliol i que ha d'estar enllestit a finals de mes.
Pagar peatge
L'acord de ple de Terrassa del juliol passat proposava fins a deu senyals més per instal·lar-los a les entrades i sortides del quart cinturó, una proposta que també incidia en el fet que els usuaris habituals de la C-16 de Terrassa que fins ara tenien gratuït el peatge de les Fonts, en utilitzar el quart cinturó i canviar els seu itineraris d'accés a la C-16, es queden sense la gratuïtat, ja que han de passar pels arcs de detecció instal·lats a la carretera C-58 posats per Autema per detectar els usuaris de Vacarisses, Viladecavalls o provinents del Bages, el Berguedà o la Cerdanya, que sí que estan obligats a pagar el peatge. Totes aquestes demandes han estat fetes reiteradament pel consistori, de moment sense èxit, mentre paradoxalment l'Ajuntament ja ha editat díptics en què es defensa la bondat i la rapidesa del quart cinturó per fomentar que els terrassencs l'utilitzin.
Més temps per a les al·legacions
Les demandes d'ajuntaments, partits polítics i la Campanya Contra el Quart Cinturó perquè Foment prorrogui el període d'exposició pública de l'estudi informatiu del tram entre Terrassa i Granollers, sembla que han estat escoltades, segons van informar ahir des de l'Ajuntament de Palau-solità i Plegamans. En un comunicat explicaven que un representant de la demarcació de carreteres de l'Estat a Catalunya –dependent del Ministeri de Foment— havia comunicat ahir al regidor Miquel Truyols, alcalde en funcions, que el període per presentar al·legacions s'allargava fins al 9 d'octubre. Foment va posar a exposició pública el traçat el 31 de juliol i només hi havia un més hàbil per presentar les esmenes, un fet que va generar crítiques perquè molts municipis tenen els tècnics de vacances a l'agost.