INFRAESTRUCTURES
Nadal diu que no cal refer el tràmit ambiental de la B-40
Creu que el quart cinturó s'ha de desencallar “com abans millor”, però vol un traçat menys agressiu
La ronda oest de Sabadell s'enllestirà abans d'un any, i quedarà pendent l'enllaç amb l'autovia
Nou dies després que el Departament de Medi Ambient requerís al ministeri que deixi sense efecte la convalidació de les consultes ambientals del 2004 sobre el traçat de l'autovia orbital B-40, també coneguda com a quart cinturó o ronda del Vallès, el conseller de Política Territorial i Obres Públiques (PTOP), Joaquim Nadal, va assegurar ahir que des del seu departament han parlat amb els ministeris de Foment i Medi Ambient i que “no hi ha cap problema ni cal tornar a l'origen”, sinó “continuar el procés” perquè “com abans es resolgui l'estudi informatiu [del quart cinturó] abans s'aclariran les incògnites sobre el seu traçat i la integració” territorial.
Pel que fa al traçat proposat per Foment el 30 de juliol, però, el conseller va anunciar que les al·legacions de PTOP estan avançades i s'han fet prenent com a referència el traçat que el departament va incloure en el recent pla territorial metropolità (PTMB), “amb menys impacte en alguns punts” i “més trams de túnel, viaductes i algun enllaç més”, sobretot entre Sabadell i Granollers.
A banda, respecte al traçat entre Terrassa i Sabadell, va insistir que no hi ha diferències amb el ministeri i va donar per bo el disseny proposat de doble calçada i dos carrils per sentit, per bé que “les seccions i les mitjanes haurien de permetre una eventual ampliació a tres carrils en cada sentit”, va dir. Els opositors a la infraestructura li van lliurar una carta demanant-li una reunió informativa.
La ronda de Sabadell
Nadal va visitar ahir el tram en construcció de tres quilòmetres de la ronda oest de Sabadell, que en el futur hauria d'enllaçar la C-58 amb la B-40 i que, segons l'estudi informatiu de Foment, compartiran un tram d'un quilòmetre. Les obres, amb un pressupost de 50,4 milions, estan a la meitat i estaran acabades l'estiu de l'any que ve, d'acord amb la previsió del conseller. La ronda donarà continuïtat a la calçada ja construïda més enllà de l'N-150 fins a la carretera de Sabadell a Matadepera (BV-1248). La complexitat del tram rau en l'encaix entre els barris de Can Llong i Castellarnau, ja que el traçat discorre majoritàriament en trinxera i s'ha iniciat el fals túnel en el punt en què discorre més a prop dels blocs d'habitatges.
En la mateixa línia, Nadal va destacar que en el nou lateral de la C-58 a Badia resten pendents d'instal·lar les pantalles vegetals i de metacrilat per reduir les molèsties als veïns. Les obres, però, no s'adjudicaran fins a principi de l'any que ve perquè ara tot just redacten l'estudi, i costaran dos milions.