Compromís per Paterna vol implantar la zona 30 al poble
La proposta pretén la disminució del soroll major espai per a les bicicletes i l'amortiment dels accidents.
Compromís per Paterna, que ha assistit a l'inici de les obres del Pla Confiança de creació de vies ciclables a la Canyada, considera que el recorregut del carril bici previst s'ajusta majoritàriament amb la proposta de la Junta de Barri i servirà per a facilitar la comunicació entre les escoles, el poliesportiu i d'altres infraestructures de la Canyada. Però també és fonamental, per a la seguretat dels ciclistes, que s'establisca una reducció de velocitat a 30 km/h a tot el barri, excepte els carrers 29 i 15, que també permetrà que els xiquets circulen més tranquils amb les bicicletes.
La 'zona 30', amb la reducció de la velocitat, té com a resultat que el trànsit necessite un espai menor i que el soroll també siga menor, amb la qual cosa la qualitat i la habitabilitat de Paterna milloren, segons ha manifestat la portaveu municipal de Compromís per Paterna, Loles Ripoll.
La regidora suggereix a l'alcalde de Paterna «que mire els exemples de ciutats que ja s'han llançat a limitar la velocitat als nuclis urbans, com per exemple València, que té previst fer més gran la 'zona 30' del centre, Castelló, Alacant, Barcelona, Benidorm, Maó, Sabadell… i d'altres que com Saragossa tenen reconeixement en l'àmbit europeu».