infraestructures
El govern fa un nou pas endavant per desdoblar la C-66 de Banyoles a Besalú
Ha tret a informació pública l'avantprojecte per construir i gestionar l'ampliació de la via
La variant de Serinyà, l'únic tram completament nou
El desdoblament de la C-66 entre Banyoles i Besalú ha fet un pas endavant, ja que segons informava ahir la Generalitat s'ha sotmès a informació pública l'avantprojecte de l'obra. Després d'aquest període de 30 dies, i un cop s'analitzin les al·legacions, el departament de Política Territorial i Obres Públiques ja podrà fer el concurs per a la redacció, execució i explotació de l'obra. Tot aquest paquet el farà una mateixa empresa, ja que els treballs es finançaran amb el sistema de peatge a l'ombra.
El projecte inclou fer una nova autovia de 14 quilòmetres entre Besalú i Banyoles, on enllaçarà amb el tram desdoblat actual que acaba a la sortida de l'Haribo. En el tram de variant de Banyoles el desdoblament es farà en paral·lel a la carretera actual, que s'aprofitarà com una de les direccions. Els enllaços es mantindran, si bé no tots seran complets. En canvi, a partir de l'enllaç amb la carretera antiga i fins a Besalú es farà un traçat nou, que servirà com a variant de Serinyà. Aquesta serà l'obra més complexa, ja que inclou tres viaductes i dos túnels dobles, el de Fares d'un 550 metres i el que es dirà de Serinyà de cap a 600 metres. Els viaductes seran un de 244 metres sobre una fondalada, un de 112 metres sobre el Ser i el desdoblament del que hi ha sobre el Fluvià, en el tram de la variant de Besalú. Dels enllaços d'aquest tram, n'hi haurà un per anar a Serinyà entre els dos viaductes i el de Besalú sud.