Infraestructures

infraestructures

El tram Olesa-Viladecavalls de la B-40, retardat al 2015

Els pressupost de l'Estat inclou la meitat de la partida prevista per fer les obres que ara estan aturades

Terrassa i Viladecavalls aproven mocions perquè s'acceleri i CiU ho esmenarà a Madrid

El projecte de pressupostos de l'Estat preveu una inversió de 23,4 milions per fer el tram de la B-40 o quart cinturó entre Abrera i Viladecavalls –actualment aturat–, la meitat del que es preveia en la partida plurianual de l'any passat, que ascendia a 43,5 milions. Per al 2012 la partida puja a 43 milions, mentre que arriba a 57 milions el 2013 i és de 9,5 el 2014. Amb aquestes xifres el calendari d'acabament s'allargarà fins al 2015, quan en teoria havia de funcionar el 2012.

Dijous els plens de Terrassa i Viladecavalls van aprovar mocions en les quals consideren “no acceptable” l'aturada de les obres des del setembre per falta de provisió de fons per executar-les o “qualsevol altra alteració en els terminis previstos” més enllà del 2012. A més, demanen a Foment que “es recuperin els mesos perduts” per garantir que el tram funcioni d'aquí a dos anys.

Després de confirmar-se que la intenció de Foment és allargar els terminis, CiU va fer ahir una roda de premsa sobre el terreny a Viladecavalls. Pere Macias, portaveu de foment de CiU al Congrés dels Diputats, es va lamentar que “el Vallès i el Baix Llobregat no es mereixen aquest tracte discriminatori”, mentre recordava que l'Estat troba recursos quan convé per destinar 800 milions “a obres de l'AVE sense sentit”. Va avançar que presentaran esmenes “sense massa opcions” perquè s'augmentin les partides. La diputada socialista al Congrés, Dolors Puig, va acusar-los de “posar bastons a les rodes”, i els va recordar que durant 23 anys de govern de CiU “va ser incapaç de tirar el projecte endavant”.

Josep Rull, portaveu d'infraestructures de CiU al Parlament, també va recordar que queden compromisos pendents al tram ja en funcionament entre Viladecavalls i Terrassa, com ara el giratori per connectar amb la C-58 a Can Trias de Viladecavalls per evitar que hagin de passar pel barri, o arreglar la penalització del peatge de l'E-9 als usuaris que utilitzen el quart cinturó. L'alcaldessa de Viladecavalls, la convergent Regina Parellada, també va instar Foment a formalitzar el conveni per valor de 900.000 per urbanitzar les plataformes que cobreixen el quart cinturó a Can Trias, on els veïns també amenacen amb manifestacions si no es fa ràpid.

Al·legacions d'ERC

ERC ha presentat al·legacions a l'estudi del tram entre Terrassa i la Roca del Vallès en què demana que es retiri el projecte per caduc i que s'opti pel traçat de la ronda del Vallès alternativa de la C-155 recollit al Pla Territorial Metropolità, que seria apostar per arranjar carreteres comarcals com la C-1415 entre Terrassa i Granollers, la C-243 entre Terrassa i Martorell i la C-1413 entre Rubí i Sabadell. També defensen l'ampliació en dos carrils de la connexió entre la C-58 i l'AP-7 i un nou accés abans del peatge de la C-16 a les Fonts.

Manifestació a Sabadell

La Campanya Contra el Quart Cinturó (CCQC), que aplega gairebé 300 entitats contràries a l'autovia, convoca aquest diumenge a Sabadell una manifestació a partir de dos quarts de dotze del matí, que sortirà de la plaça d'Antoni Llonch i recorrerà els carrers de Tres Creus i Alfons XIII, la Rambla i la plaça de Doctor Robert. El lema és el mateix de la del 2007, El Vallès sense el quart cinturó, i a l'acte final i hi intervindrà l'artista Pep Bou, que serà l'encarregat de llegir el manifest. Una hora abans de l'inici de la manifestació es farà una bicicletada reivindicativa que sortirà de l'avinguda de Matadepera.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.