Infraestructures

infraestructures

El PP acusa Foment d'haver aturat també la variant de Valls de l'A-27

El secretari d'estat evita posar data a la finalització de l'autovia, i només garanteix que l'últim tram fins a Montblanc es tornarà a posar a licitació l'any que ve

Una mica més de llenya al polvorí de l'A-27. El secretari d'estat d'Infraestructures, Víctor Morlán, va defugir respondre ahir, en la seva compareixença en la comissió de Foment del Congrés, a l'acusació que li va fer el diputat del PP Jaime Reinares, que és qui va fer la pregunta formulada per Dolors Montserrat sobre l'estat de l'autovia de Tarragona a Montblanc (A-27), en el sentit que Foment tindria també aturades, ara mateix, les obres del tercer tram de l'autovia, la variant de Valls: “Les màquines estan retirades i la concessionària [Asigna Infraestructuras] ens ha dit que no ha rebut tota la partida pactada per a aquest exercici i que els treballs no es reprendran fins a l'any que ve”, en què el ministeri hi ha previst abocar 7,6 milions d'euros, segons el pressupost general de l'Estat (PGE).

Quant a la resta, res que no se sabés. La compareixença de Morlán, per aprofundir en les previsions que fa l'avantprojecte de llei del PGE del 2011, no va servir per esgarrapar una data aproximada de finalització de l'obra més reivindicada de la demarcació, inicialment afectada per la dràstica retallada de Foment i posteriorment rescatada a mitges, ja que l'últim i controvertit tram fins a Montblanc, com va confirmar ahir definitivament Morlán, es tornarà a posar a licitació per evitar un sobrecost de 24 milions d'euros. Si més no, però, el responsable de Foment va assegurar que els 300.000 euros consignats en el PGE per a aquest últim tram són per tornar a començar la tramitació del projecte i posar-lo a licitació: “El ministeri farà el projecte de finalització, incorporant els canvis en la rasant del túnel de Lilla per garantir la circulació de mercaderies perilloses [una de les modificacions que havien encarit l'execució, junt amb les argiles expansives], i perquè es pugui posar a licitació el 2011 [amb un preu d'adjudicació un 20% més barat]”, va afirmar Morlán, que va destacar l'aportació del PGE al tram entre Tarragona i el Morell (26,6 milions).

LA XIFRA

7,6
milions
d'euros és el que té consignat la variant de Valls, el tercer tram de l'A-27, en el PGE de l'Estat del 2011.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.