Infraestructures

Més tensió al TAV

Adif portarà a terme a partir de les 12 de la nit del dilluns 25 d'octubre la posada en tensió de la línia aèria de contacte de les noves infraestructures ferroviàries d'alta velocitat de la línia entre Madrid, Barcelona i la frontera francesa, en el tram comprès entre la bifurcació de Mollet i el centre d'autotransformació de la Roca del Vallès. D'aquesta manera, amb la posada en tensió d'aquest tram de 25,3 quilòmetres que circula pel Vallès Oriental, culminarà una altra fase dels treballs d'electrificació entre Barcelona i Figueres. El sistema d'electrificació utilitzat en alta velocitat està dotat d'una tensió de treball de 25.000 volts. En el tram Barcelona-Figueres funcionaran 3 subestacions elèctriques de tracció, les de Baró de Viver, Riudarenes i Santa Llogaia, així com deu centres d'autotransformació. L'execució d'aquest tram té una inversió aproximada de 4.200 milions d'euros.

Segons Adif, aquesta actuació és un pas previ a la posada en servei del tercer carril entre el Port de Barcelona i la frontera francesa, a finals del 2010.