Infraestructures

Infraestructures

Comencen les obres per treure les cabines frontereres

Ja està senyalitzat i s'estan fent feines prèvies als laterals de l'autopista per habilitar els carrils que s'usaran si s'ha de fer algun control policial

L'Estat francès incomplia la normativa europea

Les obres per desmantellar les antigues cabines frontereres del Pertús ja han començat. El govern francès havia anunciat a finals de setembre que les feines començarien a mitjan mes d'octubre i ahir mateix ja s'havia posat la senyalització indicativa de les obres, s'havien instal·lat les tanques provisionals per marcar els carril i els operaris treballaven als laterals de l'autopista. En aquests espais laterals s'habilitaran uns carrils que, segons fonts policials, s'usaran quan s'hagi de fer un control. De fet, s'hi instal·laran uns panells lluminosos que s'activaran per desviar els vehicles en cas que hi hagi un control esporàdic. Les feines haurien començat per aquest punt per tenir habilitats aquests carrils de manera provisional abans de començar el desmantellament de les cabines i l'estructura que hi ha a sobre. I és que per la composició del pas fronterer tot fa pensar que per treballar en el desmuntatge de les cabines caldrà desviar els cotxes per l'exterior.

L'Estat francès ha respost, doncs, ja a l'amenaça de la Comissió Europea (CE), que li havia comunicat que el multaria amb una sanció milionària si no retirava les antigues cabines fronteres. La CE considera que aquestes estructures dificulten el trànsit de vehicles i incompleixen la normativa europea. En concret, l'incompliment fa referència al codi de fronteres Schengen, un reglament que desenvolupa el Tractat de Schengen, que estableix un espai europeu sense fronteres interiors.

De fet, en aquest punt de l'autopista es formen moltes cues en les èpoques d'estiu ja que fins ara s'hi havia de circular a 15 quilòmetres l'hora. En vista de la sanció que la CE volia imposar a l'Estat francès, els senyals es van canviar per uns de límit màxim de 50 quilòmetres l'hora. A més, un cop s'hagin desmuntat, el límit encara s'augmentarà fins als 90 quilòmetres l'hora. Mentre durin les obres, però, aquest límit s'ha establert en 30 quilòmetres l'hora i s'han limitat els carrils per on es pot circular per travessar l'antiga frontera al Pertús.

Tant els sindicats de la policia francesa com els de l'espanyola s'han mostrat en contra de l'eliminació de l'antiga frontera, ja que consideren que els dificultarà la feina quan s'hagin de fer controls policials. Segons fonts de la Policía Nacional, tot i les advertències de la Unió Europea perquè s'eliminin els controls que s'assemblen als antics controls fronterers, de moment es manté la vigilància en aquest punt l'autopista.

Les de l'N-II, encara no

La CE només va fer referència en el seu expedient a l'Estat francès per a les cabines de l'autopista, però encara es mantenen també les estructures de l'N-II, que correspon a l'Estat espanyol de treure-les. En aquest cas, encara no hi ha hagut cap moviment per eliminar-les.

1.300
detencions
l'any són les que la policia espanyola diu que fa en aquest punt fronterer. Temen ser menys efectius.
90
quilòmetres hora
és el límit de velocitat que hi haurà en aquest punt després de les obres.
20
anys
és el període durant el qual l'Estat francès i l'espanyol han incomplert la normativa europea amb les cabines.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.