Més de 250 trajectes de prova per garantir la seguretat de la via
TP Ferro intensifica els assajos la setmana abans de l'entrada en funcionament de la via
Vuitanta persones treballen a la concessionària
La concessionària TP Ferro, que ha construït la línia del TAV entre Figueres i Perpinyà, i que en portarà la gestió, ja ha fet 250 trajectes amb trens de prova per comprovar la seguretat de la via. Segons fonts de l'empresa franco-espanyola, s'han fet en els últims mesos 120 viatges d'anada i tornada i la setmana que ve encara s'han d'intensificar aquests assajos. Sobretot es faran viatges que simulen la circulació comercial, coneguts com a marxes en buit.
Aquestes proves, que comproven temes com ara la comunicació entre els trens i els punts de seguretat, l'estabilitat de la via i la catenària, entre altres coses, s'afegeixen als tres simulacres que s'han fet dins del túnel per preveure com s'ha d'actuar en cas d'incendi, accident o avaria, per exemple. Les proves fa diversos mesos que duren.
Segons fonts de la concessionària TP Ferro, en els últims mesos s'han anat incorporant de mica en mica nous treballadors, fins a arribar a la vuitantena que hi treballen actualment i que seran els que s'encarregaran del manteniment i la gestió del tram internacional. Durant les obres, TP Ferro va tenir molts més treballadors, ja que quan els treballs es van acabar van deixar de treballar per a l'empresa. Quan es van acabar les obres de la via, TP Ferro va instal·lar la seva seu a Llers, on té un centre de control i les oficines. N'hi ha dos més a la boca sud i a la boca nord del túnel.