Sant Quirze proposarà soterrar les dues línies d'alta tensió que hi ha al municipi

L'Ajuntament de Sant Quirze del Vallès ha elaborat un projecte pel qual proposarà a la direcció general d'Energia de la Generalitat i a l'empresa Fecsa-Endesa el soterrament de les dues línies d'alta tensió que passen pel municipi. La companyia elèctrica, en el seu moment, va elaborar un pressupost només per al soterrament de la línia més cèntrica, que tindria un cost d'uns 9,6 milions d'euros. Segons els recents estudis del consistori, el soterrament de totes dues línies seria viable per una quantitat de diners similar i, per tant, és possible una solució més global i reduir la despesa.

«Un municipi de qualitat és incompatible amb dues línies d'alta tensió, pel seu impacte mediambiental i l'afectació. Estem convençuts que ara és el moment definitiu», diu l'alcaldessa, Montserrat Mundi, que només espera «arribar a un acord amb totes les parts». Si això fos així, l'Ajuntament assumiria el projecte bàsic per accelerar el procés.

El soterrament dels cables, que fan de les torres elèctriques un element molt comú en el paisatge santquirzenc, és una de les més antigues reivindicacions històriques de la localitat, que ja fa molt de temps que espera una solució. «Tant de bo sigui veritat, perquè nosaltres pensem que el moment definitiu era fa 30 anys», afirma el secretari de la Federació d'associacions de veïns de Sant Quirze del Vallès, Jordi Molins, que reconeix que no es creurà res «fins que no estigui tot signat i sobre la taula».

Promeses del 2007

«Demà no desapareixeran les línies, però ens trobem en el camí perquè així sigui. Molt properament podrem fixar-ne les dates», comenta el primer tinent d'alcalde de Sant Quirze, Antoni Rebolleda, que ja avisa que aquest és «un projecte de gran envergadura i d'execució complexa». En aquest sentit, es fa imprescindible un acord a tres bandes per a la signatura d'un conveni, i aquest és el principal temor de Molins: «De moment no tenim res, només una línia negra en un mapa, i tot el que no sigui saber el calendari, el valor i els quilòmetres del projecte –que s'executaria seguint el traçat de l'autopista C-58– és com vendre fum. A més, hi ha el risc que la Generalitat digui que aquesta solució no compleix la llei», puntualitza, després de recordar que «l'anterior govern ja va anunciar el soterrament el març de l'any 2007, i que l'actual tot just ara es desperta».



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.