Infraestructures

Recoder garanteix les obres de desdoblament de l'eix

El conseller de Territori i Sostenibilitat va assenyalar que fins al 2013 no es podran començar noves obres en carreteres

No va mencionar el Ter quan explicava la seva política en aigua

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, va comparèixer ahir per primera vegada a la comissió del Parlament. Allà va desgranar el que seran els eixos polítics del seu mandat, si bé sense concretar excessivament les actuacions. El conseller va fer especial incidència en la situació econòmica en què es troba la Generalitat, però va garantir que les obres que estan actualment en marxa no s'aturaran. En aquest cas, va assenyalar com a exemples el desdoblament de la C-17 entre Vic i Ripoll i l'ampliació a quatre carrils de l'eix transversal. Recoder va explicar que els mètodes de finançament escollits per pagar moltes de les obres dels últims anys –com ara el pagament a final d'obra o el peatge a l'ombra– permeten continuar amb la seva execució, però que al mateix moment impediran començar obra nova com a mínim fins al 2013: “Potser tocava fer-ho, però això limitarà la capacitat d'inversió a partir d'ara”. De fet, va posar els exemples d'obres com ara el Vic-Olot i el Maçanet de la Selva-Platja d'Aro per il·lustrar aquests treballs que s'hauran de pagar a partir d'ara. Tot i que no es començaran nous projectes, va deixar la porta oberta a fer algunes inversions concretes que l'empresa pública Gisa ja té planificades, com ara la variant d'Olot que pertoca a la Generalitat i la carretera entre Peralada i Vilabertran. Pel que fa al pacte nacional d'infraestructures, Recoder va dir que és “una carta als Reis”, i va proposar refer-lo amb criteris “més realistes”. En aeroports, va demanar el traspàs dels de Girona, Sabadell i Reus, perquè considera que el model de promoció de companyies actual “és insostenible, i per exemple l'aeroport de Girona, que té beneficis, hauria de poder decidir la seva política de taxes”.

Aigua i contaminació

En ordenació territorial, es va comprometre a reduir “l'excés de normes” i fer més eficients els plans directors urbanístics. Respecte a les ARE, va anunciar que només es faran allà on hi hagi consens, i que vol refer el pacte de l'habitatge. Pel que fa a la política de sostenibilitat, va parlar per exemple de la gestió hídrica. En aquest sentit, no va fer cap esment sobre el Ter, i el compromís de l'anterior govern de reduir progressivament els cabals desviats cap a Barcelona. Sí que va descartar grans obres en aquest mandat, com el transvasament del Roine, i va afirmar que “no es pot demonitzar cap infraestructura, que s'han de completar respectant els balanços hídrics”. També va afirmar que s'estudiarà la contaminació de l'aire a tot Catalunya.

LES FRASES

Les infraestructures d'abastament d'aigua s'han de completar respectant els balanços hídrics
Lluís Recoder
conseller de territori i sostenibilitat
Tenim la capacitat d'inversió limitada, per tant ara toca, més que nova obra, nova gestió de mobilitat
Lluís Recoder
conseller de territori i sostenibilitat


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.