Infraestructures

infraestructures

Inaugurat el desdoblament de la C-17 entre Vic i Ripoll

L'últim tram, de vuit quilòmetres, posa fi a cinc anys d'obres amb una inversió de més de 300 milions

El conseller del Departament de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, va inaugurar ahir l'últim tram del desdoblament de l'eix Centelles-Vic-Ripoll, l'anomenada C-17. Es tracta d'un tram de gairebé vuit quilòmetres que uneix Sora (Osona) amb Ripoll. L'obra ha obligat a fer cinc túnels i dos viaductes que passen per sobre del riu Ter. El desdoblament és una reivindicació històrica que ha costat cinc anys d'obres i ha suposat una inversió de més de 300 milions d'euros.

El conseller va destacar que les obres han estat d'una gran complexitat tècnica “sobretot per la difícil orografia del terreny”. A més, Recoder va afegir que l'actuació és “important” perquè ha de donar un impuls a l'economia del territori. Segons Recoder, es tracta d'una carretera “d'oportunitats” que apropa el Ripollès i Osona al Vallès i també a la Cerdanya. En aquest sentit, Recoder va recordar que tot i que la crisi industrial hagi afectat la comarca del Ripollès, “aquesta carretera podria ser una oportunitat per al turisme, sobretot el d'hivern”.

Per al desdoblament entre Sora i Ripoll s'ha aprofitat la carretera de dos carrils ja existent per a configurar la calçada en sentit Ripoll, i alhora s'ha construït una nova calçada de dos carrils de nou traçat pel sentit Vic. Les obres es finançaran amb el sistema de “peatge a l'ombra”, amb el qual la concessionària cobrarà en 30 anys en funció del nombre de vehicles que hi transitin.

LA FRASE

Amb un altre règim de finançament, el desdoblament s'hauria acabat abans
Lluís Recoder
Conseller de territori


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.