infraestructures
Amplien la carretera de Sant Privat, que elimina els revolts del Mallol
És un punt negre d'aquesta via d'accés als dos pobles i a la cooperativa de la Vall d'en Bas
A part dels veïns, la fan servir molt els pagesos i ciclistes
La Diputació de Girona ha iniciat els treballs d'eixamplament de la carretera de Sant Privat i del Mallol, els quals han estat llargament reivindicats pels veïns d'aquests dos pobles de la Vall d'en Bas. Els treballs serviran també per eliminar el seguit de revolts de sota del Mallol, on s'han produït diversos accidents, alguns dels quals, mortals. A la resta de la via, també hi ha hagut accidents.
A més i a part de ser l'accés principal a Sant Privat i el Mallol, es tracta d'una via d'accés a la xarxa de carreteres de la Parcel·lària, molt concorreguda per vianants, per usuaris de la bicicleta i pels pagesos que es desplacen amb tractor cap als camps de conreu, i també a la botiga i a la resta d'instal·lacions de la cooperativa de la Vall d'en Bas.
Les obres tenen un cost d'1,7 milions d'euros, aportats íntegrament per la Diputació de Girona, i ja s'han iniciat en bona part del traçat. Comporten també l'eixamplament del pont sobre el riu Fluvià, que hi ha a l'altura del Verntallat.
L'alcalde, Miquel Calm, s'ha manifestat molt satisfet perquè finalment s'hagi pogut iniciar aquesta obra i ha informat que al llarg de tot el recorregut s'hi ha fet la reserva de sòl necessària per habilitar-hi un carril bici, quan hi hagi disponibilitat pressupostària i el projecte, que s'emmarca en un de més general per a tota la Parcel·lària, estigui enllestit. Segurament, s'avançarà el tram entre les Olletes i l'escola.
L'actuació va ser objecte de polèmica durant l'estudi del traçat. Un veí mantenia que més que una ampliació es tractava d'un canvi de traçat que li partia la propietat i que no s'ajustava al pla urbanístic. Tant des de la Diputació com des de l'Ajuntament es va negar rotundament i es va dir que s'ajustava al pla.