Infraestructures

infraestructures

Els aeroports de Lleida i Girona giren cap a l'est

Dos operadors russos portaran esquiadors a Alguaire aquest hivern

A Girona es crea una connexió amb Kíev

El govern vol aprofitar “l'‘impasse' de Ryanair” per atreure altres companyies

El govern de la Generalitat va anunciar ahir l'acord amb dos operadors turístics russos que portaran esquiadors a les estacions catalanes i andorranes a través de l'aeroport de Lleida. Es tracta d'Ascent Travel i Pegas Touristik, que s'han compromès a portar entre 1.500 i 3.000 esquiadors el primer i 2.500 i 5.000 el segon durant la pròxima temporada d'hivern, amb vols que enllaçaran Moscou amb Alguaire els dissabtes. Aquests operadors vendran als clients paquets turístics que inclouen estades a les estacions de Baqueira-Beret i la Molina, i, en el cas d'Ascent Travel, també a les estacions andorranes.

Aquests dos operadors russos se sumen a l'operador britànic Nielsen-Thomas Cook, que posarà en marxa també a partir d'aquest desembre uns paquets turístics amb destinació a les estacions d'esquí pirinenques a través de l'aeroport d'Alguaire des de diverses ciutats angleses. Nielsen calcula que hi portarà uns 16.000 esquiadors per temporada. Tant els operadors russos com el britànic estan en espera que l'Estat espanyol permeti els enllaços fora de l'espai Schengen des de l'aeroport de Lleida, una qüestió a la qual, segons fonts de la Generalitat, es podria donar llum verd avui mateix en el consell de ministres del govern espanyol.

Mentrestant, a Girona també hi haurà un reforç de l'activitat aeroportuària provinent de l'est d'Europa. La companyia hongaresa Wizz Air oferirà a partir del 6 de desembre vols regulars entre Girona i Kíev, la capital d'Ucraïna. Serà amb una freqüència de tres vols setmanals, dimarts, dijous i dissabtes, amb uns preus de poc més de 100 euros anada i tornada.

En lloc de Ryanair

La companyia ja va ser a Girona entre el 2004 i el 2009 amb diverses rutes que connectaven amb l'Europa de l'Est, però aleshores va decidir traslladar la seva presència a Catalunya a l'aeroport del Prat. El retorn ha estat molt ben valorat per les autoritats gironines. El delegat del govern de la Generalitat a les comarques gironines, Eudald Casadesús, va afirmar ahir: “Ja feia temps que volíem recuperar aquesta companyia, i això va en la línia que defensem de diversificar les companyies aèries”. A més, va indicar la possibilitat d'incrementar el nombre de rutes amb vista a l'estiu vinent, i va afirmar que “l'impasse d'ara de Ryanair” l'hem de saber aprofitar “perquè vinguin altres companyies aèries”.

Precisament, el conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, va lamentar ahir des de Lleida que el govern no tingui “plena capacitat d'actuació” davant de Ryanair, que mentre s'instal·la al Prat ha anunciat la seva retirada de Reus, ja ho va fer de Lleida, i amenaça també de treure connexions de Girona. El director de Mobilitat del govern va dir, durant la presentació de l'acord amb els operadors russos per a Alguaire, que les taxes de l'aeroport del Prat són “inusualment barates”, cosa que atreu les companyies de baix cost i entorpeix l'estratègia de la Generalitat de promoure el Prat com un aeroport de vols internacionals i Girona, Reus i Lleida com a aeroports de vols regionals i amb diversificació dels serveis i les companyies que hi operen.

LA XIFRA

24.000
esquiadors
aterraran aquest hivern a Alguaire si es compleixen les previsions màximes dels operadors.

Mercaderies a Alguaire

A més de situar l'aeroport de Lleida com a punt d'atracció d'esquiadors europeus per a les estacions d'esquí catalanes i andorranes, el govern també treballa per situar l'aeroport lleidatà com a aeroport de mercaderies. Ahir, el conseller d'Agricultura, Josep Maria Pelegrí, va participar en la taula estratègica de l'aeroport de Lleida-Alguaire per exposar un primer estudi del seu departament sobre el transport aeri de mercaderies des de Lleida. Segons Pelegrí, caldria adaptar l'aeroport amb molls de càrrega i descàrrega i cambres d'emmagatzematge, i seria competitiu en el transport de fruita i verdura fresca a mercats fora d'Europa, de peix fresc, de flor ornamental i de productes gastronòmics d'alta qualitat. Hi ha empreses interessades, va dir, però encara cap acord en ferm.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.