Infraestructures

Maresme

A 80 km/ h per Montgat, sí o sí

Tossut ·

L'Ajuntament fa repetir a la Generalitat un estudi que avala anar a 120 km/h per l'autopista que travessa la vila

Al tram de Badalona el límit és de 80 km/h

La vila de Montgat continua la seva batalla contra els 120 km/h. El govern d'aquesta localitat del Baix Maresme, porta d'entrada i sortida de l'àrea metropolitana de Barcelona i partida en dues parts pel pas de l'autopista C-31, no està disposat a acceptar que pel seu tram –d'uns quatre quilòmetres– es pugui circular fins a aquesta velocitat. I encara menys pel “greuge comparatiu” que, segons els veïns i l'Ajuntament, suposa el fet que, en arribar a ciutats veïnes com ara Badalona i Sant Adrià de Besòs, els conductors hagin de reduir la marxa per no superar els 80 km/h.

L'obstinació montgatina en aquesta qüestió és tal que acaba d'aconseguir que el Departament de Territori i Sostenibilitat repeteixi un estudi d'impacte acústic que el municipi li va sol·licitar que fes fa mig any per comprovar com pot afectar els veïns el soroll que es genera circulant-hi a aquesta velocitat i no pas a un màxim de 80 km/h. De fet, la proximitat de l'autopista a zones habitades de la vila –com ara el barri de les Mallorquines, a la foto– és el motiu principal perquè tant l'anterior govern montgatí (el PSC, ERC i ICV-EUiA) com l'actual (CiU i ERC) exigeixin amb tossuderia els 80 km/h. Fa poques setmanes, l'Ajuntament va rebre els resultats d'aquest estudi, que va revelar que els límits acústics màxims amb prou feines se superaven. Només de nit, i per pocs decibels, el soroll era més elevat del que està permès, coincideixen a dir tant l'alcalde de Montgat, Francesc Garcia (CiU), com fonts del mateix departament. Tot i això, l'Ajuntament no afluixa la corda i s'ha assegurat que la Generalitat repeteixi l'estudi. “Potser els llocs de mesurament han estat insuficients o, si l'estudi s'ha fet a l'estiu, no és una època de l'any prou concloent per saber el volum de cotxes que cada dia passen pel nostre tram d'autopista, per entrar o per sortir de Barcelona”, explica l'alcalde convergent. Per la seva banda, Territori i Sostenibilitat no ha concretat ni quan es farà, ni quants punts de mesurament hi haurà, ni on estaran situats. “Imaginem que serà durant aquest mes i esperem que tinguin en compte els habitatges que hi ha a peu d'autopista, al barri de les Mallorquines”, hi afegeix Garcia.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.