Infraestructures

Més de la meitat dels túnels de l'Eix ja s'han perforat

Les obres d'ampliació de la carretera avancen a bon ritme i el govern manté la data de finalització el juny del 2013

A la part gironina els treballs es concentren en moviments de terres i en les estructures

Les obres de l'eix transversal són ara mateix de les poques ampliacions d'infraestructures en marxa a les comarques gironines. Amb l'aturada de la gran majoria de projectes pendents a causa de la crisi econòmica, el desdoblament de la C-25 forma amb l'autopista i el TAV les grans obres en marxa de la demarcació.

A hores d'ara, manquen encara no dos anys perquè s'acabi l'ampliació de la calçada a quatre i cinc carrils. El departament de Territori i Sostenibilitat ha confirmat que es manté la data del primer semestre del 2013 com a calendari per acabar totes les obres. Així, el juny d'aquell any ja s'haurà de poder anar de Caldes de Malavella a Lleida per carretera desdoblada. Pel que fa als trams gironins, tots continuen amb el ritme previst de les obres. Un cop desviats bona part dels serveis i fet el desbrossament, els treballs es concentren ara mateix en els moviments de terres i en l'acabament de les estructures. Ja s'han perforat més de la meitat dels túnels i, pel que fa als viaductes, n' hi ha que estan finalitzats, altres, en fase inicial i alguns, amb les piles ja fetes.

Entre Caldes i Santa Coloma és on ara mateix els treballs semblen més avançats, i fins i tot es podria donar el cas que les obres puguessin estar a punt a finals de l'any que ve. Ja s'han començat els moviments de terres en el tram on la carretera es desviarà del traçat actual per anar a desembocar directament a l'A-2. I els viaductes de Castanyet, Canadell i les Fosses ja estan acabats, igual que els túnels de Begís i de les Fosses. Aquest últim es va acabar ara fa deu dies i només falta instal·lar-hi els serveis abans de començar l'asfaltatge. Els viaductes de Sant Miquel de Cladells, Tres Camins i Begís encara estan en fase de construcció.

Resta de trams

En els 18 quilòmetres entre Santa Coloma de Farners i Espinelves hi ha els túnels més llargs. Al de les Comes s'ha començat l'embocament, mentre que s'han acabat el de Pigot i el de Joanet, que fa 1.420 metres i és el més llarg de tot el tram gironí. Els nou viaductes que hi ha estan en fases d'execució diferents i s'han acabat els d'Empedrats i d'Espinelves. Finalment, al tram de Gurb a Espinelves s'està treballant en les diverses estructures, però cap està acabada. Aquí hi ha el pont de Sant Sadurní d'Osormort, el més llarg, amb 503 metres. El tram més proper a Vic és més senzill perquè és més planer.

LA DATA

06.2013
Data de finalització
en què està previst que s'acabin totes les obres de la C-25 entre Caldes i Lleida.
257
milions d'euros
és el que costarà el desdoblament a la part gironina, entre Caldes i Espinelves.
56,3
quilòmetres
d'eix hi ha entre Caldes i Gurb. Les obres s'han dividit en tres trams, de 18 a 19 quilòmetres.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.