Infraestructures

Segrià

A Osca, en una hora

Queda el tram d'Almacelles i l'últim aragonès per acabar l'A-22

En un futur des de Lleida es podrà enllaçar amb l'A-23 i l'A-21 i arribar a Pamplona i el País Basc sense peatge

L'A-27, entre Lleida i Tarragona, facilitarà l'accés entre el País Basc i el Mediterrani

El Ministeri de Foment va posar en servei ahir un tram de 6,7 quilòmetres de la variant de Binèfar (Llitera, Franja de Ponent), un tros més de l'autovia A-22, que connecta Lleida i Osca, que ja queda totalment acabada entre Almacelles i Siétamo. Per tant, permet el viatge de Lleida a la capital aragonesa en prop d'una hora, escurçant el trajecte existent fins ara amb l'N-240 en més de mitja hora.

El tram obert per Foment, però no inaugurat perquè ja ens trobem en període preelectoral, completa el que va del municipi de Montsó al de Binaced i dóna continuïtat al nou corredor. Quedaran només dos trams. Un d'aquests és la variant d'Almacelles, que havia d'estar enllestida enguany, però les obres es demoraran fins a principi del 2012. La raó és que finalment el ministeri ha admès nous enllaços a aquesta població del Segrià per, així, donar un impuls a l'àrea logística i industrial d'Almacelles i, a la vegada, construir una connexió amb l'aeroport de Lleida-Alguaire. L'Ajuntament d'Almacelles tenia molt interès a completar els seus accessos i més tenint en compte les oportunitats de futur que s'obren amb l'aeroport i el sòl industrial que ha programat gràcies a aquesta infraestructura i al pas de la nova autovia.

El segon tram pendent és entre Siétamo i Osca, aturat inicialment per problemes mediambientals i també per les restriccions pressupostàries de Foment. Es tracta d'un darrer enllaç de 13 quilòmetres.

L'A-22 entre Lleida i Osca té una longitud d'uns cent dotze quilòmetres i el cost final superarà els quatre-cents milions d'euros. El tram català, entre Almacelles i Lleida, només ocupa uns setze quilòmetres i mig.

A Lleida, la construcció de l'autovia ha permès reformar tot l'accés a la capital lleidatana i, en especial, la reordenació dels accessos a Alpicat i dels nuclis de Raimat i Sucs, així com de la zona residencial de la Cerdera i del camp de golf de Raimat.

Aquesta autovia, a més, és una infraestructura molt reivindicada pels alcaldes i empresaris de tot el tram. Després d'anys de tramitacions, a partir del 2007 s'han anat obrint els diferents trams acabats fins ara i queda només per resoldre l'accés a Osca.

L'A-22 és, a més, un tros més d'un llarg corredor que ha de permetre connectar el Cantàbric amb el Mediterrani, ja que es podrà viatjar per diferents autovies des del País Basc fins al País Valencià, concretament des de Sant Sebastià fins a Sagunt.

Lleida serà la porta catalana d'aquest corredor, tal com està dissenyat en l'actualitat, i estarà lliure de peatges. És a dir, l'autovia A-21, molt avançada, uneix Pamplona i Noain (Navarra) amb Jaca (Osca). Allà es connecta amb l'A-23, que des del túnel de Somport baixa per Osca i Saragossa fins a Sagunt (País Valencià). No obstant, la finalització de l'A-22 permetrà que des d'Osca s'arribi a Catalunya per Lleida.

En un futur més llunyà, tenint en compte el poc marge financer de què disposa el Ministeri de Foment, des de Lleida es podria arribar abans fins al Mediterrani i als ports catalans per l'A-27, enllaçant la capital de Ponent amb Tarragona, desdoblant l'actual N-240.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.