infraestructures
El PSC diu que l'Estat està obert a pactar per l'aeroport
Afirma que hi ha voluntat política per tractar una gestió individualitzada, però que la Generalitat no ha presentat alternatives
També veu complicat arribar a un acord abans de les eleccions
El PSC va respondre ahir per boca de l'Estat respecte a les negociacions amb la Generalitat, la Diputació i la Cambra per al nou model de l'aeroport de Girona. El diputat al Congrés Àlex Sáez va afirmar que des del Ministeri de Foment hi ha hagut voluntat política per arribar a un acord, però que les demandes del territori no s'ajustaven a les possibilitats legals i que no eren realistes, afegint a més que davant d'aquest fet no es van presentar alternatives: “L'Estat estava disposat a parlar del traspàs, però això no és tan fàcil perquè hi ha unes amortitzacions i unes inversions de futur que s'haurien de negociar.” Sáez feia referència així al que s'havia parlat en la comissió bilateral, en què el govern català no va acceptar assumir el deute dels aeroports catalans, bàsicament per la xifra del de Reus, que és molt més desorbitada que Girona.
Respecte a la societat filial, Sáez va reiterar el que havia dit l'Estat, i que és que la majoria accionarial ha de ser d'Aena, i no de les entitats del territori com es reclamava. En aquest sentit, i obrint també la porta a una concessió a l'estil de la que es farà al Prat i Barajas, Sáez considera que si s'opta per aquest camí, això ja ho pot fer directament Aena sense la necessitat de posar passos intermedis al procés i crear societats filials: “M'agradaria que l'empresariat gironí fos capaç de crear una empresa que pogués quedar-se la gestió, però això és complicat amb la competència internacional que hi ha.” Finalment, considera que, amb les eleccions a punt d'arribar, ara ja és molt difícil arribar a un acord, i ha afirmat que si el PP governa, difícilment hi haurà més bona predisposició.
UGT denuncia manca de controladors a l'aeroport
El sindicat UGT va denunciar ahir que manquen controladors aeris a l'aeroport de Girona, i que per suplir la manca de servei els tècnics han de fer hores extraordinàries incomplint també la reglamentació de la Unió Europea sobre manteniment dels sistemes de comunicació i navegació. Asseguren que ja fa un any que la Federació de Serveis Públics de la UGT està reclamant a la Direcció de Navegació Aèria actuacions per resoldre les deficiències d'organització i de falta de tècnics que afecta el manteniment i la gestió dels equips de la torre de control de l'aeroport Girona-Costa Brava i les instal·lacions associades. Segons el sindicat, ara hi ha una plantilla de sis tècnics per cobrir el servei i que es reparteixen en els torns de matí, tarda i nit. Asseguren que tots han de fer hores extraordinàries per atendre els equips tot el dia, i que això fa que la Direcció de Navegació Aèria els negui l'assistència a cursos de formació obligatoris per mantenir el nivell del servei o la prevenció de riscos laborals. Com a exemple, diuen que al matí un sol tècnic ha de fer tots els serveis a les diverses instal·lacions, mentre que abans era una feina que la feien tres persones. A més, asseguren que tot plegat s'ha agreujat per l'absència d'un cap del servei de manteniment, una plaça que està vacant des del gener. Per tot plegat la UGT ha presentat diverses denúncies, i ha reclamat a Aena que restableixi la plantilla necessària per a manteniment.