Infraestructures

VALLÈS OCCIDENTAL

Recomanen prohibir les proves d'aturada de motor sobre l'aeroport de Sabadell

L'informe sobre l'aterratge d'emergència al Parc Central del Vallès, el 2010, així ho assenyala

Les maniobres només són viables a la zona de Granollers

La Comissió d'Investigació d'Accidents i Incidents d'Aviació Civil (CIAIAC) recomana que es deixin de fer maniobres de simulació d'aturada de motor a l'aeroport de Sabadell i el seu entorn. Així ho determina en el seu informe tècnic sobre les causes de l'aterratge d'emergència d'una avioneta el 2 de juliol del 2010 al Parc Central del Vallès, en què el pilot i l'inspector que l'acompanyava van sortir de l'aeronau gairebé il·lesos.

La CIAIAC recorda que l'altura màxima de vol a la zona de Sabadell, a causa de la proximitat de l'aeroport del Prat, és de 3.500 peus quan, segons els fabricants, les proves en aquest espai s'haurien de fer, com a mínim, a 3.985 peus sobre el nivell del mar–3.500 de seguretat més els 485 d'alçada de l'aeroport–. En el cas de l'avioneta accidentada, l'informe diu que la maniobra –amb la qual es volia renovar el certificat de navegabilitat de l'aeronau– es va portar a terme a 2.000 peus, gairebé la meitat de l'altura recomanada, fet que hauria contribuït a limitar la capacitat de reacció del pilot quan el motor, per causes desconegudes, no va tornar a arrancar. Va tenir temps de planejar fins al descampat, però no d'arribar fins a la pista d'aterratge de la instal·lació.

Una pràctica habitual

L'informe també posa èmfasi en el fet que és una pràctica habitual de l'oficina de seguretat en vol núm. 4 de Sabadell autoritzar les proves d'aturada de motor sobre la zona i, per tant, no respectar les altures. El motiu seria optimitzar el temps per portar a terme les inspeccions, basant-se en l'experiència acreditada dels pilots i dels inspectors. Tot i això, la CIAIAC recorda que la seguretat és prioritària, i considera que hauria de ser normativa l'opció dels pilots de desplaçar-se sobre Granollers i Cardedeu, on l'altura màxima permesa de vol és de 4.500 peus i, per tant, suficient per portar a terme la maniobra.

Les Federacions d'Associacions de Veïns de Badia, Barberà i Sant Quirze del Vallès, molt contràries a l'activitat de l'aeroport, volen fer arribar l'informe a l'Agència Estatal de Seguretat Aèria (AESA) i no descarten tornar-hi a involucrar el Defensor del Pueblo. Per aquestes, l'enorme densitat urbana de la zona i la presència freqüent d'escoles al Parc Central del Vallès són aspectes a tenir presents.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.