Els desviaments previs cap a altres vies milloren el trànsit a l'accés a Tarragona
Els Mossos van derivar ahir al Catllar la circulació en sentit sud cap a l'A-7, mentre aconsellen l'AP-7
Les retencions encara es van reproduir ahir a primera hora del matí, tant per als cotxes que entraven a Tarragona des de l'N-340 nord com per als que en volien sortir per la rambla Vella i la Via Augusta. A poc a poc, però, les cues van anar a menys i al migdia la situació ja estava bastant normalitzada. A la tarda, no es va repetir tampoc el col·lapse de la vigília, creat en bona part quan molts conductors desorientats pels desviaments s'aturaven a preguntar a les rotondes del Loreto.
Molts ja coneixien ahir el camí correcte, i d'altres van buscar vies alternatives per accedir a la ciutat. La millora en la fluïdesa, a més, s'ha d'atribuir als desviaments que des del matí van començar a forçar els Mossos d'Esquadra, per ordre del Servei Català de Trànsit, a l'altura de la rotonda del Catllar de l'N-340. Els vehicles que venien d'Altafulla van ser obligats a girar fins a buscar el segon cinturó, ja obert provisionalment des de l'enllaç amb la carretera del Catllar amb un carril en sentit sud que connecta directament amb el primer cinturó poc abans del cementiri. Això va fer que només estrictament els vehicles que venien de les urbanitzacions de Llevant o que volien accedir a la ciutat haguessin de passar pel desviament provisional habilitat entre el vial del Loreto, les rotondes superiors i l'accés a la Via Augusta per davant de la ITV. A més, l'Ajuntament i els Mossos van continuar llançant crides perquè el trànsit de llarg recorregut fes l'itinerari entre Torredembarra i Tarragona, o a l'inrevés, per l'autopista AP-7, gratuïta en aquest tram. Tot i que es va recuperar una certa sensació de normalitat, els conductors es van continuar queixant per la falta de senyalització i l'excessiu tomb que han de fer amb els desviaments habilitats, que encara no permeten el gir a l'esquerra que demana l'Ajuntament per entrar directament al vial de la ITV.
Reunió a tres bandes
Per «buscar solucions» a aquest i altres punts de conflicte –per exemple, l'Ajuntament proposa posar un semàfor per evitar aquest tomb extra, d'uns 2,5 quilòmetres– probablement avui hi haurà una reunió entre tècnics de la unitat de carreteres del Ministeri de Foment, responsables dels Mossos d'Esquadra, de la Guàrdia Urbana de Tarragona i de l'àrea de Mobilitat de l'Ajuntament. La subdelegació, entretant, manté que els treballs de la nova rotonda duraran cinc setmanes, si bé després encara no ha oficialitzat la data per a l'obertura definitiva de tot el segon cinturó.