Infraestructures

infraestructures

Volen un protocol d'avís d'obres per a l'eix pirinenc

Els consells comarcals del Ripollès i la Garrotxa s'han queixat al Ministeri de Foment pel tall de Collabós

Volen que se'ls avisi amb temps i que se senyalitzi bé la zona i les vies alternatives

Els alcaldes del Ripollès i el president del Consell Comarcal del Ripollès, Miquel Rovira, han reclamat al Ministeri de Foment poder consensuar un protocol que agilitzi i, sobretot, asseguri la comunicació de les obres que s'han de dur a terme a l'eix pirinenc, les afectacions viàries i els calendaris previstos. Els alcaldes, reunits en consell i d'acord amb els seus col·legues garrotxins i l'ens comarcal veí, han acordat, a més, fer arribar la seva queixa a Foment pel col·lapse de trànsit que va provocar dilluns passat a l'antiga carretera del Capsacosta tancant el túnel de Collabós per obres en horari de màxima intensitat de vehicles, entre les set del matí i les tres de la tarda. A més, han remarcat el fet que no es va comunicar aquest tancament, ni els motius a bona part dels alcaldes ripollesos i garrotxins, ni als presidents dels respectius consells comarcals. De fet, el Ministeri de Foment només va informar els ajuntaments directament afectats. En el cas del Ripollès, els de Sant Pau de Segúries i Camprodon; no, en canvi, el de Sant Joan de les Abadesses, i, a la Garrotxa, el de la Vall de Bianya.

Els alcaldes i els presidents dels consells mantenen que unes obres amb unes afectacions tan importants s'havien de comunicar d'una forma més general per poder informar els usuaris i senyalitzar molt millor el tram afectat i les vies alternatives. Tot plegat ho han traslladat a un manifest dels dos consells comarcals, i entre altres organismes, ho faran arribar a la Subdelegació del Govern espanyol a Girona i a Foment.

En el comunicat, lamenten “la falta de comunicació adequada i amb el temps suficient cap als municipis i els ciutadans davant de talls d'una via de comunicació tan important”. Per això, afirmen que “caldria preveure mesures que suposessin la mínima afectació possible, com ara: l'alternança de circulació dins la mateixa via, la realització d'obres en hores de mínima afectació de trànsit i proposar vies alternatives i segures per a la circulació de vehicles, camions i autocars”.

La solució, per tots ells, és subscriure un protocol de comunicació amb el territori, el qual davant d'obres a les vies principals de comunicació que depenguin de Foment tingui en compte els ajuntaments i la resta d'administracions afectades, mitjans de comunicació i usuaris, amb l'antelació suficient. També demana “fixar un dispositiu que garanteixi la correcta senyalització de la via afectada i de les alternatives”.

LA DATA

12.12.11
És el dia en què es va tallar a la circulació el
túnel de Collabós i en què el Capsacosta va quedar col·lapsat.

Una hora i mitja de retencions

El fet de desviar el trànsit per l'antiga carretera del Capsacosta –estreta i sinuosa–, dilluns va provocar retencions de fins a una hora i mitja. Els problemes més importants van ser provocats pels camions, que en molts punts no podien circular si passava un altre vehicle en sentit contrari, i si aquest era un altre camió, els calia fer maniobra per cedir el pas. Tot plegat es va complicar encara més per dos accidents que s'hi van produir, tot i que sense danys personals. En un cas, un cotxe i un camió van topar i, en un altre, un camió de Correus va anar a parar a un voral. Les altres vies alternatives, sobretot l'antiga N-260 entre Ripoll i Olot per Vallfogona de Ripollès, no va ser gaire utilitzades per la falta d'informació, tot i que era l'opció millor per als vehicles del Ripollès nord i sud.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.