Infraestructures

INFRAESTRUCTURES

El túnel del Pertús facilita el trànsit de 96.000 tones el primer any de servei

L'ample de via europeu ha permès augmentar un 23% el trànsit intermodal respecte de l'any 2010

Fins a 795.000 tones circulen encara per Portbou

El 21 de desembre del 2010 va sortir des de Barcelona en direcció a Lió el primer tren de mercaderies que circulava per les vies del TAV on estaven ja fetes i utilitzant el tercer carril on encara no s'havien fet. Les mercaderies fins llavors passaven a l'Estat francès per Portbou, on calia adaptar-se a l'amplada de via europea. Amb aquesta entrada en servei a través del túnel del Pertús, per on passa també el TAV, les facilitats per als combois són més grans, tant d'economia de temps com de rendibilització de trajecte. Amb l'ús de l'ample de via europeu des de l'origen fins a la destinació permeten als combois de Renfe carregar fins a 300 tones més per servei, gràcies al fet que podia utilitzar trens de 750 metres.

Renfe ha transportat al llarg d'aquest primer any d'ús 96.000 tones en aquests trànsits internacionals a través del túnel del Pertús, xifra modesta per les pretensions inicials, però que ha ajudat a sumar al trànsit habitual de mercaderies a través de Portbou, que aquest any ha estat de 795.000 tones. En el global facilitat per Renfe, l'increment de tones transportades per trànsit intermodal entre Catalunya i l'Estat francès ha estat d'un 23% respecte de l'any 2010.

De les tones transportades a través del túnel del TGV, unes 64.000 van correspondre al trànsit que connecta Barcelona i Lió, mentre que per sobre de les 30.000 han viatjat entre Barcelona i Milà.

En el balanç del primer any, la xifra global correspon a 9.2000 Teus, mesura que expressa la càrrega d'un contenidor de 20 peus ple fins a dalt de tot.

Les obres del tercer carril van costar 377 milions d'euros i van servir per permetre el pas de trens amb ample internacional per zones on aquesta no estava instal·lada. Aquestes obres, que van acabar fa més d'un any, es van fer entre el port de Barcelona i Mollet i entre Girona i l'estació de Figueres - Vilamalla.

LES XIFRES

23
per cent
és el percentatge d'augment de tones transportades d'un costat a l'altre del Pirineu en un any.
64.000
tones
és la quantitat que ha passat pel túnel del TGV entre Barcelona i Lió, la línia de més circulació.
750
metres
és la llargària dels combois de mercaderies que passen pel túnel del Pertús. Garanteixen 300 tones més.

Nova connexió amb Anvers

L'oferta de trànsit de mercaderies en direcció nord ha ofert al llarg de l'any dos trajectes bàsics: el Barcelona - Lió –anomenat per Renfe servei BarceLyon– i el Barcelona - Milà, que s'ofereix a través de l'operador Hupac. Fa poc, s'hi ha afegit un nou trànsit que ofereix l'operador Hupac que connecta la terminal del Morrot amb Anvers, nus logístic fonamental a la zona nord d'Europa. Aquest trànsit s'ofereix amb ample internacional a través del túnel del Pertús i, en aquest moment, dóna una oferta de tres trens setmanals. La nova connexió amplia les possibilitats per a clients de la xarxa intermodal.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.