transports
Ryanair elimina dues rutes a Girona i les trasllada al Prat
La companyia va anunciar ahir tres avions més a la base de Barcelona per quedar-se part del mercat de Spanair
Això farà que es traslladin al Prat una de les rutes a Estocolm i la de Munic
El president de Ryanair Michael O'Leary va presentar ahir a Barcelona l'expansió que hi durà a terme la companyia aquest estiu. I, de moment, això afectarà dues de les rutes que estaven programades per a Girona i que ja no estan a la venda: Munic i Estocolm Skavsta. La línia aèria traslladarà aquestes dues connexions a l'aeroport del Prat, aprofitant que són dues destinacions que fins ara cobria Spanair. A més, recuperarà des del Prat la connexió amb Hamburg, que havia ofert estius passats des de Girona. A part, estrenarà des de Barcelona altres rutes a Menorca, Alacant i Bilbao, i augmentarà significativament les freqüències en rutes de les Canàries, les Balears i Andalusia. A més, ahir mateix va anunciar més rutes i freqüències als aeroports de Madrid i Bilbao.
O'Leary va anunciar que passaran de 10 a 13 avions a la base de Barcelona, on esperen arribar als 5,8 milions de viatgers. Pel que fa a l'impacte que això podria tenir per a Girona, el president de la companyia va explicar que l'ampliació de Barcelona no ha d'afectar les previsions de viatgers, i que la seva intenció és portar 9 milions de passatgers aquest any a Catalunya. Respecte a la caiguda de Spanair, O'Leary va assegurar que era “una tragèdia inevitable” i va convidar els treballadors de la companyia a enviar el currículum a Ryanair per cobrir els llocs que generaran els creixements al Prat, Girona i Reus. Tot i això, va descartar qualsevol intermediació de la Generalitat en aquest tema, i va assenyalar: “Ryanair som una línia aèria privada i irlandesa”, de manera que els salaris i les taxes s'hauran de tributar a Irlanda.
LA FRASE
Girona, sense armes
L'escenari per a l'aeroport de Girona ha evolucionat de la pitjor manera possible. Aturada la privatització del Prat i caiguda Spanair, Ryanair recupera camp per córrer a Barcelona. De fet, ja estan desplaçant el seu punt de mira cap a Vueling per prendre-li la primera posició en viatgers al Prat. La consolidació de Barcelona com a gran aeroport de baix cost deixa Girona sense gaires armes per atraure companyies com la irlandesa. Malgrat que les operacions li continuen sortint més rendibles a Girona que a Barcelona, a les instal·lacions de Vilobí Ryanair difícilment creixerà més enllà dels tres milions de viatgers firmats fa poques setmanes.